Gå til innhold

Hvor kraftig strømforsyning til GF6800/X800?


astensland

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en athlon 2500+ på et asus nforce2 hovedkort. Har og en cd-brenner, en dvd rom og 2 harddisker. Til dette har jeg en 350watts strømforsyning. Har hørt rykte om at de nye skjermkortene bruker mye strøm (gf6800 og x800 klassen). Stemmer dette? I tilfelle, må jeg oppgradere strømforsyningen om jeg ønsker å kjøpe ett av disse korta, eller går det helt fint uten å skifte??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Kjører et GeForce 6800 GT sammen med 1 GB Corsair ram, 1 stk CD-RW, 1 stk 160 GB HDD og AMD Athlon 64 3200+ på 240 W. Har ikke hatt noen form for problemer, selv under beinhard og langvarig spilling.

Lenke til kommentar

Det beste man kan gjøre er å sjekke strømforsyninger man kunne tenke seg. Tror alle produsenter oppgir riktige tall, men enkelte (som f.eks qtec) viser til tall som ikke er representativ for den generelle ytelsen, men hva psu'en klarer i korte tidsrom (mao peak). Dessuten spiller kvaliteten som er brukt på komponentene inn på stabiliteten på kraften psu leverer. En PSU er mye mere enn bare watt.

 

Jeg tror at trådstarter klarer seg fint med 350W med et uklokket system og en brukbar psu med et gf6800/x800 kort

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Jeg har en Chieftec 360 watts strømforsyning... Har tenkt å oppgradere etter hvert... Vil den takle 1 gb ram, GF6800/X800, 2 ide harddisker, 1 sata disk (litt usikker på om jeg skal ha ny OS disk da), og hk? Pluss et par papst vifter?

Tenker det skal gå fint ja.

 

Til sammenligning kan jeg jo si at jeg har en 360W Chieftech PSU og jeg har 3 disker, 3 kabinettvifter, Tt Volcano 12, DVD, CDRW, en overklokket CPU og et overklokket 9800Pro og jeg har aldri opplevd ustabilitet.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kjører et GeForce 6800 GT sammen med 1 GB Corsair ram, 1 stk CD-RW, 1 stk 160 GB  HDD og AMD Athlon 64 3200+ på 240 W. Har ikke hatt noen form for problemer, selv under beinhard og langvarig spilling.

Merke på PSU?

Kortet står inni en Shuttle, så jeg er ikke helt sikker. Mulig Shuttle lager dem selv. 240W (PFC), står det oppgitt på sidene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...