Gå til innhold

proteiner; hvor finner man det?


Anbefalte innlegg

leste nylig en post her på forumet ang bruken av proteiner.

 

har nå blitt overbevist om bruken og har lyst til å prøve, har trent en stund nå men med liten progresjon, men det er pga at jeg ikke trener fast eller med noe program.

 

uansett er det noen som har tips til hvor jeg få tak i billig protein?

 

bor i oslo og kjøper gjerne, 4 -5 kg pakker om det er det som er det billigste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øhøm ..

Proteiner er slike bittesmå saker som består av aminosyrer elns. Proteiner brukes til å bygge muskler og vev o.l. i kroppen. Proteiner får du i deg ved å spise kjøttprodukter og muligens og diverse planter som inneholder aminosyrer slik at kroppen kan danne proteiner selv.

Hvis du skal ha i deg masse proteiner.. spis mye egg. Gjerne råe.

Tøffe bodybuildere gjør det.

Lenke til kommentar

Som noen her nevnte tidligere er www.proteinfabrikken.no er godt valg..

 

Steder å kjøpe pulver og generelt kosttilskudd på:

  • www.power-sport.no
  • www.proteinfabrikken.no
  • www.tech-nutrition.com
  • www.ej-shop.no

Tror alle sammen er like seriøse, jeg personlig har bare bestilt på PF, og er veldig fornøyd..

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje snakk om proteinpulver, sånn som man blander ut med vann/melk. Spør brukeren FlexGym, det virker som han driver på med såntno.

vel når han driver den siden så, ja kanskje skal spørre han.

 

men prøvd å spise litt tunfisk, men smaken er ikke særlig godt.

 

vil uansett prøve meg på protein nå, aldri prøvd før og vil se hvordan virkningen blir og ser bare etter gode tilbud!

 

takk for linkene, men de hadde jo litt mange å velge mellom og mye annet som er kanskje ikke helt lovlig...hva vet jeg?

 

Noen som kan gi link til billig protein, ville jeg blitt meget takknemlig

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje snakk om proteinpulver, sånn som man blander ut med vann/melk. Spør brukeren FlexGym, det virker som han driver på med såntno.

vel når han driver den siden så, ja kanskje skal spørre han.

 

men prøvd å spise litt tunfisk, men smaken er ikke særlig godt.

 

vil uansett prøve meg på protein nå, aldri prøvd før og vil se hvordan virkningen blir og ser bare etter gode tilbud!

 

takk for linkene, men de hadde jo litt mange å velge mellom og mye annet som er kanskje ikke helt lovlig...hva vet jeg?

 

Noen som kan gi link til billig protein, ville jeg blitt meget takknemlig

Alt som selges på de norske webshoppene er lovlig.. Du må så langt som til svenskegrensa for å få noe ulovlig over disk.

Lenke til kommentar
Øhøm ..

Proteiner er slike bittesmå saker som består av aminosyrer elns. Proteiner brukes til å bygge muskler og vev o.l. i kroppen. Proteiner får du i deg ved å spise kjøttprodukter og muligens og diverse planter som inneholder aminosyrer slik at kroppen kan danne proteiner selv.

Hvis du skal ha i deg masse proteiner.. spis mye egg. Gjerne råe.

Tøffe bodybuildere gjør det.

Ribosomene setter sammen aminosyrer til proteiner. Instrukser for den prosessen skjer etter arvestoffet i cellekjernen.

Mye proteinrik mat må være: Egg, banan, tunfisk,kjøtt (kreatin) osv..

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Vil bare si at du ikke bør vente mirakler etter at du har begynt å stappe i deg proteinpulver. Det vil kun ha en effekt dersom du ikke får i deg tilstrekkelig med proteiner gjennom vanlig kost. Hvis du trener veldig hardt sies det at man skal ha antall gram protein hver dag som tilsvarer ca 2 x kroppsvekten i kg. (men tenker dette gjelder proffe bodybuildere)

 

Om du er som meg å spiser mye brødmat så vil proteinpulver helt klart ha en virkning, over tid selvfølgelig. Som sagt av andre her så får man kjøpt proteinpulver på de fleste helsekostforetninger, og ja det er en del å spare på å kjøpe i Sverige hvis man har muligheten.

 

Er det forresten noen som vet om det går å bestille fra svenske nettsider uten å betale noe toll/avgift?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...