Gå til innhold

trenger gode kjølekomponenter


Anbefalte innlegg

Som sagt skal jeg ha meg ny data, og jeg lurte på hva som kunne hjelpe til med å kjøle den som mye som mulig.

 

Skal kjøre et HIS x800xt Ice-Q kort, og lurer på om man trenger mer på det? Ellers skulle jeg gjerne hatt en god vifte til CPU-kjøleren min (Thermalright XP-120 CPU-Kjøler). CPU'en er en AMD Athlon 64 3500+ socket 939. Er Goop eller Pasta for den saks skyld noen vits?? Kjøling er jeg veldig, veldig elendig på, og trenger virkelig hjelp på dette området!

 

Tror jeg kjører et Midi-Tower kabinnet av typen Cooler Master Wave Master, og lurer på om det er noen he rmed erfaringer rundt dette kabinettet? Er det god luft, kjøling, osv. Skal kjøre et ganske kraftig system, så trenger god kjøling inni kabinettet også...

 

Er det ellers noen andre steder man trenger god kjøling?? Noen tips?

Endret av Lazyboi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De diskene trenger kjøling ja, men ikke mer enn en 80mm eller 92mm foran (Raptoren blir varm som f!"# om den ikke har litt luft rundt seg (over og under)).

 

`cuda-ene blir også ganske varm. Så en 80/92mm vifte foran vil nok være nødvendig (en 92mm dekker alle 4 diskene, en 80mm dekker ikke bunn, topp og sidene av alle 4 diskene). Kabinettet`s aluminium vil hjelpe på, men slik det ser ut bør du ha WD disken på den øverste plassen som har vifte foran seg og de andre fordelt over og under den. Det burde holde, men hold øye med SMART verdiene (temp). Overskrider de 40c bør du vurdere en annen løsning.

Lenke til kommentar

Har hørt at minnebrikkene står tett i Gigabytes socket 939 hovedkort, og kan bli meget varme. Bør man evt sette på chipset kjøling?

 

Kjører forresten 2*1024 OCZ brikker

 

Ang. disk-kjøling: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php..._review_id=8779 er dette noe man bør ha f.eks, blir litt mye med 4 sånne da...

 

Er dette en OK kjølepasta?? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2670

Endret av Lazyboi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...