Gå til innhold

Hvem er din favoritt-produsent?


SiR0

Hvilken produsent liker du best?  

277 stemmer

  1. 1. Hvilken produsent liker du best?

    • LG
      3
    • Motorola
      9
    • Nokia
      61
    • Panasonic
      2
    • Qtek
      2
    • Samsung
      20
    • Siemens
      56
    • Sony Ericsson
      124


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jge har en K700 som jeg er ganske glad i, så jeg har stemt for SonyEricsson.

 

Det var ingen overaskelse for meg at SonyEricsson var blitt stemt på mest. Men jeg ble ganske overrasket når jeg så at Siemens sto som nr 2. Jeg var helt sikker på at Nokia skulle være nr 2 jeg. Men jaja.

 

Jeg liker design på SE telefoner og de funksjonene de har. Jeg hadde bare nokia før, men jeg har vel bare blitt lei av nokia nå. Siemens har jeg aldri hatt.

Lenke til kommentar
Det er jo litt tøft å sammenlikne disse to avstemningene da. Ting tyder på at folk er misfornøyd med Nokiatelefonen sin... :p

I skrivende stund er det avlagt 162 stemmer i denne avstemningen, mot 355 i den andre. Kanskje er det litt tidlig å trekke sterke konklusjoner? Uansett er det jo langt fra sikkert at det er de samme folkene som svarer.

Lenke til kommentar
men når det nærmer seg 200 stk som har svart så er det jo et ganske representativt utvalg da.

I den grad man antar at det er et representativt utvalg som har svart, ja. Det kan man aldeles ikke være sikker på. Men så er en slik undersøkelse selvfølgelig heller ikke ment å være vitenskapelig. Det er derfor desto større grunn til bare å ta den som uskyldig moro. :-)

Lenke til kommentar
men når det nærmer seg 200 stk som har svart så er det jo et ganske representativt utvalg da.

Jeg tror min poll er mer representativ hvis vi skal se ut i fra antall stemmer (8400 stemmer):

 

http://www.unlock.no/modules.php?name=Surveys&pollID=3

 

Voldsomt populært med slike avstemninger om dagen... :p

Uansett, ingen av avstemningene er spesielt representativ som en "generell meningsmåling", da det hovedsaklig er spesielt mobilinteresserte som stemmer.

 

Jeg stemmer forøvrig Nokia, da jeg synes de er ganske suveren med Symbian modellene sine, i tillegg til at produktene er av glimrende kvalitet. Har aldri opplevd feil på noen Nokia telefoner. I "øko-klassen" må Sony-Ericsson få en plass, da T610 gir veldig mye for pengene. Designmessig synes jeg imidlertid at Nokia knuser både SE og Siemens...

post-19-1095362058_thumb.jpg

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Innenfor statistikk regner man med at det må være 1000 besvarelser før man kan si at resultatet er representativt. Men man må også huske på hvem det er som går inn på pollen. Denne er det jo kun vi forum-vankere som får med oss, dermed gjenspeiler den kun våre meninger. Det er sannsynligvis en annen masse som stemmer på unlock.no, og dermed blir også resultatet anderledes.

Lenke til kommentar

Sony Ericsson selvfølgelig. Synes også Alcael er veldig bra telefoner..

Har hatt Nokia og Siemens, Nokia mye feil (nesten samtlige Nokia telefoner jeg har hatt har vært på verksted pga. software eller hardware feil fra produsent.). Har aldri likt Siemens i grunn, bilig noen jeg kjente..telefonene ser direkte billig ut, syne også SX1 ser helt på tryne. De jeg har prøvd synes jeg har dårlig og kjedelige menyer. Men da skal det sies at jeg kun har eid to siemens telefoner i hele mitt liv og det var Siemens S3+ (Min andre mobil) og C45. Men jeg har prøvd blant annet SX 1 av noen jeg kjente..

Lenke til kommentar

Stemte Nokia, liker de best jeg!

Selv om andre produsenter er veldig flinke på andre "typer" som f.eks SonyEricsson med T6xx-modellene som gir mye for prisen og Pxxx-serien som er veldig funksjonelle...

 

Men minst av alle like jeg Siemens... Min mening er at de har fælt design og de fleste seg billige og plastic ut...

Lenke til kommentar
Innenfor statistikk regner man med at det må være 1000 besvarelser før man kan si at resultatet er representativt.

Det må da avhenge av størrelsen på populasjonen? Vi er tross alt ikke flere millioner forumbrukere. :)

 

Ellers tenkte jeg mer på om det er slik at eiere av alle merker er like tilbøyelig til å delta i en slik avstemning. Kan jo tenkes at det er mange fanatiske tilhengere av ett merke, og enda flere fornøyde, men ikke "frelste" brukere av et annet... :p Deltagerne er iallfall ikke valgt tilfeldig fra forumbrukerne.

 

Men som sagt: Dette er først og fremst artig tidsfordriv, og kan vanskelig brukes til å bevise noe som helst på en seriøs måte.

Endret av AlexK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...