Gå til innhold

Asus K8N-E Deluxe - Godt valg? erfaringer?


It's me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva var galt med Epox-kortet ?

Kan godt hende Epoxkortet er bra, men min erfaring er iallfall at det er meget sært på hvilket minne den godtar (det gjelder forøvrig flere enn meg). To s-ataporter ble for lite, og det ble litt tungvint å ikke ha firewire på hovedkortet. Jeg var ikke klar over at kortet har viftekjøling på chipset, et sted jeg foretrekker passiv kjøling. Synes også flere kontakter på hovedkortet var dårlig plassert, frister meg å si idiotisk...

Overklokking har jeg ikke testet.

 

AsusHK:

(leste en tysk test av hovedkortet, og der fikk det iallfall trekk for dårlig til overklokking, men det var tross alt bare en test)

Tror jeg går for Asuskortet, men håper på flere innvendinger og råd.

Noen som vet noe om overklokkingsmulighetene. Skal visst ikke være så veldig bra, men kan man overklokke en del?

Siden det har alt annet jeg trenger, og prisen er god, kan jeg godt overse at det ikke klokker knall, men noe overklokking bør gå.

Har ddr466 minne jeg godt kunne tynt litt sammen med cpuen :thumbup:

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd kortet selv med min cpu og jeg klokker den like langt på asuskortet som på mitt gigabyte K8NSNXP kort , har også prøvd div rambrikker som Geil , ocz, Corsair og twinmos på det uten problem

Høres strålende ut. Minnet er Geil Golden Dragon, så det regner jeg med at det går glatt. At du har god erfaring med overklokking gjør meg bare enda sikrere.

Takker for hjelpen og meget raske svar :yes:

Ser Asus K8N-E Deluxe som det kortet som passer meg best til dags dato.

 

La gjerne diskusjonen rundt kortet forsette. Skal se om jeg finner link til den testen jeg leste. Sikker andre som er lurer på litt om dette kortet også.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

"This motherboard had some issues with overclocking on the first couple of BIOS's, but upgrading to BIOS 1004.003 or later will clear up the problem by allowing the user to adjust the Hyper-Transport multiplier under CPU Configuration (setting it from 4 to 3 fixes it). "

 

Kort sagt fikses overklokkingproblemet ved å sette HT multiplier ned. Da skal det visst fungere meget godt til klokking.

Om man ikke gjør dette klokker det visst forferdelig dårlig, så det var det nok som var problemet i den tyske testen jeg leste.

 

her er en test for de som er flinke i tysk:

http://www.hardwareluxx.de/cms/artikel.php...w&id=24&seite=1

Endret av It's me
Lenke til kommentar
hva var galt med Epox-kortet ?

Kan godt hende Epoxkortet er bra, men min erfaring er iallfall at det er meget sært på hvilket minne den godtar (det gjelder forøvrig flere enn meg). To s-ataporter ble for lite, og det ble litt tungvint å ikke ha firewire på hovedkortet. Jeg var ikke klar over at kortet har viftekjøling på chipset, et sted jeg foretrekker passiv kjøling.

Ifølge dette bilde har EPoX EP-8KDA3J passiv kjøler. Har kortet på vei i posten, er bilde på epox`s hjemmesider feil da eller?

Lenke til kommentar
hva var galt med Epox-kortet ?

Kan godt hende Epoxkortet er bra, men min erfaring er iallfall at det er meget sært på hvilket minne den godtar (det gjelder forøvrig flere enn meg). To s-ataporter ble for lite, og det ble litt tungvint å ikke ha firewire på hovedkortet. Jeg var ikke klar over at kortet har viftekjøling på chipset, et sted jeg foretrekker passiv kjøling.

Ifølge dette bilde har EPoX EP-8KDA3J passiv kjøler. Har kortet på vei i posten, er bilde på epox`s hjemmesider feil da eller?

Kortet jeg fikk fra Komplett på lørdag har aktiv kjøler, ja :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...