Gå til innhold

Kan man flashe bios via cd rom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada det kan du, det har jeg gjort med mitt mini-itx kort. Du bruker en maskin som har både diskettstasjon og brenner, henter Dr-flash på www.bootdisks.com, innstallerer den på en tom diskett, kopierer over flash-programmet og bin-fila til biosen til disketten. Så starter du en brenning med Nero, velger bootbar plate, og peker på disketten når den spør etter image. Funket fint hos meg, jeg brukte en rw-plate.

Lenke til kommentar
Jada det kan du, det har jeg gjort med mitt mini-itx kort. Du bruker en maskin som har både diskettstasjon og brenner, henter Dr-flash på www.bootdisks.com, innstallerer den på en tom diskett, kopierer over flash-programmet og bin-fila til biosen til disketten. Så starter du en brenning med Nero, velger bootbar plate, og peker på disketten når den spør etter image. Funket fint hos meg, jeg brukte en rw-plate.

Ok,men har ikke disket stasjon på min pc

det er det som er problemet

 

 

Se på denne linken,men sjønte ikke så mye

 

http://www.nu2.nu/bootcd/#clean

Endret av Shuttle
Lenke til kommentar

Du kan lage bootCD uten diskettstasjon:

* Enten med iso-fil av en diskett

* Eller bruke en vanlig bootbar CD-rom (som f.eks Windows98-CD'n) og skifte CD til den CD'n med den nye biosversjonen og flasheprogrammet på og kjøre det derfra.

 

Ofte kan du også oppdatere biosen rett fra windows. (hvis produsenten har laget en slik versjon av flasheprogrammet)

Lenke til kommentar
Du kan lage bootCD uten diskettstasjon:

* Enten med iso-fil av en diskett

* Eller bruke en vanlig bootbar CD-rom (som f.eks Windows98-CD'n) og skifte CD til den CD'n med den nye biosversjonen og flasheprogrammet på og kjøre det derfra.

 

Ofte kan du også oppdatere biosen rett fra windows. (hvis produsenten har laget en slik versjon av flasheprogrammet)

Kan du forklare kosn man gjør dette?

 

hadde vært kjempegreier

:D

Lenke til kommentar

A. hent et diskettimage fra bootdisks.com . Legg inn flasheprogrammet og den nye biosfila i image't. Brenn dette til CD. Boot opp fra CD'n og flash

 

B. Samme som A, bare at du bruker Windows98 CD'n til å boote fra, og deretter bytter CD til den du har de to andre filene på. Så flasher du.

 

C. Last ned windowsversjonen av flashprogrammet og kjør den fra windows.

Lenke til kommentar
A. hent et diskettimage fra bootdisks.com . Legg inn flasheprogrammet og den nye biosfila i image't. Brenn dette til CD. Boot opp fra CD'n og flash

 

B. Samme som A, bare at du bruker Windows98 CD'n til å boote fra, og deretter bytter CD til den du har de to andre filene på. Så flasher du.

 

C. Last ned windowsversjonen av flashprogrammet og kjør den fra windows.

Sente dæ en privat melding simen1 håper du kan lese den

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...