Gå til innhold

Våpenlov i USA oppheves


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ethvert menneske har rett til å bære våpen, en rett som er utledet fra retten til selvforsvar. Å hevde at mennesker har rett til å eie angrepsvåpen følger imidlertid ikke av retten til selvforsvar. Retten til selvforsvar impliserer en rett til å eie forsvarsvåpen – ikke angrepsvåpen. Følgelig kan enkeltindivider ikke eie atomvåpen, automatvåpen, granater og bomber. Halvautomatiske våpen er slik jeg forstår det angrepsvåpen, og bør dermed ikke være tillatt.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med å bruke en rifle som forsvarsvåpen, uansett om den har fullauto eller ikke. Ingen kommer til å jakte på innbruddstyven med en meter-lang rifle som gjerne skyter gjennom både tyven, veggen din, veggen til naboen og evt. litt mer.

Hvis noen har lyst, og gjør det på privat eiendom, gjerne for meg.

Det burde være på privat eiendom noen km fra folk vertfall..

 

f.eks en AG3 skyter lett gjennom både en og to vegger..

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med å bruke en rifle som forsvarsvåpen, uansett om den har fullauto eller ikke. Ingen kommer til å jakte på innbruddstyven med en meter-lang rifle som gjerne skyter gjennom både tyven, veggen din, veggen til naboen og evt. litt mer.

Hvis noen har lyst, og gjør det på privat eiendom, gjerne for meg.

Det burde være på privat eiendom noen km fra folk vertfall..

 

f.eks en AG3 skyter lett gjennom både en og to vegger..

Privat eiendom er privat eiendom. SKyter du inn på naboens eiendom er du fortsatt på privat eiendom, men naboen kan kreve erstattning. Dreper du noe med et skudd gjennom noen vegger ligger du temlig tynt ann selv, og så dumme og psykisk ustabile får ikke kjøpe våpen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

OK.

Men jeg syns det er fornuftig det NRA sier, at dette hadde ingen effekt pa kriminelle annet enn at det kanskje ble litt vanskeligere a fa tak i vapnene.

Vet ikke om det er direkte lurt a la privatpersoner kjope disse vapnene igjen men.....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...