Gå til innhold

Utestengelse på livstid for spoilers


Anbefalte innlegg

Jeg begynner etterhvert å se meg mektig lei av følgende scenario:

jeg får en mail fra forumet hvor det står at 'blabla' har skrevet et nytt innlegg i tråden som omhandler en eller flere av følgende:

1. en spennende film som jeg ikke har sett, men har lyst til å se

2. en spennende serie som man ikke har fått sett ferdig (f.eks. 24)

3. en bok

4. eller lignende greier, dere skjønner helt sikkert poenget.

 

Klikker man på linken i mailen, kommer man direkte til det nye innlegget. Da hjelper det utrolig lite at vedkommende har skrevet *SPOILER WARNING* og tatt to-tre linjeskift. Hvis jeg brukte 320x200 som oppløsning, kanskje det hadde hatt ønsket effekt. 1280x1024, derimot.. no go.

 

Derfor fremmer jeg et ønske om at spoilere får sin plass i retningslinjene.

Ønsket straff er enten nakkeskudd, utestengelse på livstid/deltid, eller warning. Helst førstnevnte.

 

Værsåsnill!! Med krem, jordbærstrøssel og et lite coctailspyd med en liten plastbanan på toppen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 90% enige med dere her. Folk som poster spoilers burde få en utestengelse og kraftig refs. Kanskje vi kan få på plass en spoiler-mod (Slik at når du klikker på en tekst hvor det står "Click here for spoiler" så tar en javascript og viser innholdet eller noe), men permanent er alt for drøyt. Et sted mellom en uke og en måned er passe bra. Må tenke på hvordan det ville vært for deg selv å være FULLSTENDIG uten forumet for en måned (Mange av de som blir utestengt rapporterer tilbake om at de ikke engang kanb lese innlegg på forumet), da skjønner du kanskje at en ukes straff vil virkelig "leave a mark" :)

Lenke til kommentar

psilocybe <3

 

Ikke at jeg har troen på at det kommer til å funke, jeg holder meg bare unna tråder med potensielt spoilende innhold [beste filmavslutning, 24-tråden etc]. Jeg synes det modig å kjøre inn en sånn regel i retningslinjene, og langt modigere å prøve og håndheve en slik regel.

 

Hva med en ROT-13 mod? :D

Lenke til kommentar

Hva har ip med saken å gjøre? Hvis en som sitter bak en nat, feks på en komune, og driter skikkelig på draget, og blir utestengt, vil det si at alle på den aktuelle ip-adressen blir bannet??? Vil ikke jeg kunne logge på med mitt nic fra den ip-adressen? Dette hørtes eventuelt rart ut, sett ut i fra at mange sitter i hjemmenettverk, og har feks. ikke styr på hva store/lille-bror/søster foretar seg vegg i vegg.

Lenke til kommentar

QUOTE (slowcooler @ 13/09/2004 : 23:28)
Hva har ip med saken å gjøre? Hvis en som sitter bak en nat, feks på en komune, og driter skikkelig på draget, og blir utestengt, vil det si at alle på den aktuelle ip-adressen blir bannet??? Vil ikke jeg kunne logge på med mitt nic fra den ip-adressen? Dette hørtes eventuelt rart ut, sett ut i fra at mange sitter i hjemmenettverk, og har feks. ikke styr på hva store/lille-bror/søster foretar seg vegg i vegg.

Jeg vet ikke om IP brukes, det er vel kanskje heller cookies. Poenget mitt var egentlig at man ikke kan hindre noen å lese i forumet bare ved å sperre brukernavnet.

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 13/09/2004 : 22:48)
Kanskje vi kan få på plass en spoiler-mod (Slik at når du klikker på en tekst hvor det står "Click here for spoiler" så tar en javascript og viser innholdet eller noe)

De har en veldig fin spoilerfunksjon på www.battlefield.no. Jeg foreslo at noe lignende kunne innføres her på forumet for et halvt års tid siden, men Ueland var skeptisk til å legge inn for mange mods på forumet.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 13/09/2004 : 22:48)
Kanskje vi kan få på plass en spoiler-mod (Slik at når du klikker på en tekst hvor det står "Click here for spoiler" så tar en javascript og viser innholdet eller noe), men permanent er alt for drøyt.

Men nakkeskudd var greit? ;)

 

Neida, det var bare for å sette ting på spissen. En solid smekk på pungen og fjerning av spoileren er bra nok, det.

Lenke til kommentar

QUOTE (Breiflabben @ 19/09/2004 : 20:39)
Noen som kan forklare meg hva en spoiler er ?

BF

To spoil a supprise - å ødelegge spenningen ved å f.eks. fortelle hvordan 24 ender.

 

Vanlig nettskikk sier at man skal advare om at man her avslører noe viktig lenge nok før, slik at de som leser kan unngå dette. Dette gjøres gjerne ved å legge inn noe slikt:

 

 

=================

SPOILER alert!!!

=================

Under avslører jeg slutten på 24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

her kommer spoileren

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...