Gå til innhold

Nytt lydkort eller ikke ?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter idag med et lydkort som heter sound blaster live value og opplever til stadig (av og til ) en ulyd i avspilling av film og Mp3 , denne lyden er en "highpitch"

tone "skringrende"som er vanskelig og forklare.

Jeg har selfølgelig forsøkt de vanligste tiltakene med reinnstallering og stille ned hardware akselerasjonen ,og ymse drivere , tilogmed byttet til et eldre lydkort (også live value) men feilen er der ennå.

Så er spørsmålet da er det lydkortet det er noe galt med eller? (forslag)

Høytalersettet jeg benytter er "Logitech Z-560 THX Certified 4.1 Speakers"

 

Og dersom jeg skal / må bytte lydkort hva bør jeg gå for (rundt 1000 lappen)

Endret av flydman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har ett SB liveDriveII kort. Hadde tenkt å kjøpe noe "mye bedre", men før jeg kom så langt oppdaget jeg at det fins helt andre og mye bedre drivere til SB kortene sjekk ut denne linken og les . Det tok en stund å finne ut hvordan det virket, men de nye driverne er sinnsykt mye bedre enn creative sine egne, og inne på forumet på hjemmesidene finner du mange gode forklaringer på ting du enten har lurt på eller kommer til å lure på.

 

Lykke til :yes:

Endret av monodonk
Lenke til kommentar

Ok det var synd at jeg leste innlegget ditt så sent monodonk men jeg var så frustrert over denne høye pitchen (som ved full rulle over høytalerne sikkert kunne blåst de ) at jeg gikk til anskaffelse av et SB audigy 2 zx.

Nå er problemene borte og lyden er "tja" litt vanskelig og forklare men ca dobbelt så bra , merker det på klarhet og etter å ha justert lyden slik jeg ønsker er den rett og slett overveldende , lyder i gamle mp3 sanger som jeg ikke har hørt før .

Men takk for linken allikevel , :thumbup: kjenner flere med SB live kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...