Gå til innhold

Bruker lang tid på å loade windows


Salty-B

Anbefalte innlegg

Hei, jeg formaterte hardisken, å la alt inn på nytt, men etter at jeg hadde lagt inn adsl online softwaren og brannmuren så har den begynt å bruke tid på å loade inn i windows.

Brannmuren er zonealarm. vet ikke om det har noe med hardisken min, eller noe, aner ikke, håper det er software relatert, men frykter det kan ha noe med hardwaren min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Spybot S&D (http://www.safer-networking.org/en/index.html) til å redigere hva som startes under oppstarten, det finnes sikkert hundrevis av andre slike programmer til dette også, let litt rundt.

 

For å se hvilke prosesser som stjeler mye ressurser kan det være en ide å åpne oppgavebehandling (taskmanager) og se på hvor mye Cpu de forskjellige prosessene bruker.

Lenke til kommentar
Hvordan slår man av hva som skal starte da?

Velg start -> run og skriv inn msconfig

På arkefanen Startup kan du velge hvilke programmer som skal startes automatisk ved oppstart av Windows.

Her er det bare å velge bort det du ikke trenger. Det går forøvrig an å gjøre dette også i regedit, men husker ikke helt detaljene i dette.

 

På arkefanen Services kan du velge bort tjenester som starter opp. Velg først "Hide All Microsoft Services" - du ønsker ikke å tulle med disse. Det som gjenstår da er ting du kan endre på. Velg bort ting du vet du ikke trenger.

Endret av Dj Laffen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
leste denne tråden og fant ut jeg skulle se hva som lå i startup til meg selv..

 

 

der fant jeg noe som heter

 

KDP15e7.dll

 

har søkt på google etter denne, men fant ingenting

 

noen som vet hva det er?

 

T.

Da burde installere spyware/adware fjerner og søke, eller så er det nok ikke noe farlig.

 

btw, jeg deaktiverte noe som het 1394-tilkobling

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...