Gå til innhold

Internett og sikkerhet!


Anbefalte innlegg

Wooho fikk min ADSL linje (Telenor) i dag og alt funker supert dupert, men jeg har noen spørsmål:

 

1. Denne Internett Securety pakken som Telenor tilbyr meg er den grei å ha?

 

2. Jeg har Norton Anti Virus fra før av, er det lurt å fjerne denne og legge hele Internett securety inn?

 

3. Når jeg spiller CS online skal brannmuren være av eller på (pga resurrser denne krever) og ellers når jeg spiller 3-d spill (single player)?

 

4. Til slutt burde jeg bruke ZoneAlarm eller Norton sin brannmurløsning?

 

 

Håper på svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antivirus og firewall har to ulike hensikter, så du bør absolutt ha begge deler.

Antivirus, som navnet tilsier, skal kort fortalt hindre maskinen i å bli infisert med virus.

 

Firewall derimot, skal motvirke at maskiner/programmer som ikke skal ha tilgang til din maskin, får tilgang. En firewall kan også stoppe ondsinnede programmer fra å f.eks. sende sensitiv data til en annen maskin fra din maskin.

 

Har du problemer med at linjen din blir merkbart tregere, bør du bare få noen til å hjelpe deg med å sette opp firewallen riktig.

Lenke til kommentar

Det kan også være kjekt å ikke være logget på som administrator. Er du logget på som vanlig bruker, får ikke virus startet med noe snusk, de har heller ikke rettigheter. Sett opp 2 brukere på maskinen, en admin og en vanlig. Installer og konfigurer det du vil som admin, og så logger du på som den andre for å gjøre vanlige ting. Litt mer pes, men grei ekstra-sikring, spesielt når du er på nett.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar
Jeg synes du bør velge Sygate Personal Firewall som brannmur. Last ned her

 

Er denne noe tess da?

 

Har foresten instalert nå denen Norton Internet Securety og den funker fett men kunne tenkt meg etter at lisensen utløper å skaffe meg en gratis brannmur.

 

 

Og det har hendt seg slik at Norman Antivirus er dritdårlig. Har fått masse virus når jeg var på nettet og ja antiviryuset var på. fatter ingenting jeg! :roll:

 

Er F-secure noe bra antivirus. Går på NITH og vi studenter får denne gratis. Noe futt i denn? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...