Gå til innhold

Ta med seg vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du gjort hjemmeleksa godt nok, dvs montert i første rekke tank og pumpe på en forsvarlig måte, så skal det ikke være noe problem å flytte rundt på maskinen.

En ting som selvsagt er viktig, er at tanken / påfyllinga er 100% tett.

At slanger skal hoppe av er svært lite sannsynlig, medmindre pumpe og tank slenger rundt i kabinettet, og dermed stresser tilkoblingene.

Lenke til kommentar
HAH.. jeg VISSTE at hurtigkoblinger var for enkelt til å være bra!

takk for at jeg fikk bekreftet det

:p

Det er vel litt for enkelt å hevde det, AutoExec?

Da vil jeg heller vri det dithen til at selve monteringen av slangen ikke er gjort godt nok! Noe jeg for min del vil mene er en mye mer sannsynlig årsak.

Lenke til kommentar
var vel mest ment som en spøk! Men jeg står fortsatt for at klikkepå-slanger umulig kan være like trygt som skikkelige nippler og slangeklemmer. Selv om det kanskje er veldig få eksempler på at det faktisk har gått galt.

Enig med deg der, den fysiske kraften som skal til for å løsne en hurtigkoppling kontra en nippel med s.klemme er mye mindre

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
var vel mest ment som en spøk! Men jeg står fortsatt for at klikkepå-slanger umulig kan være like trygt som skikkelige nippler og slangeklemmer. Selv om det kanskje er veldig få eksempler på at det faktisk har gått galt.

Hvordan kan du klare å stå på noe som du verken har peiling på, eller erfaring med ?

 

Mine AC-hurtigkoblinger, såkalt Plug&Cool, fungerer utmerket, og har aldri hatt noen problemer med de.

 

Når man trykker de hardt inn, kan du dra alt du orker i slangen uten at den hopper av, eller lekker.

 

Jeg kunne ikke tenke meg vannkjøling med vanlige nipler.. *grøss*.

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
var vel mest ment som en spøk! Men jeg står fortsatt for at klikkepå-slanger umulig kan være like trygt som skikkelige nippler og slangeklemmer. Selv om det kanskje er veldig få eksempler på at det faktisk har gått galt.

Hvordan kan du klare å stå på noe som du verken har peiling på, eller erfaring med ?

 

Mine AC-hurtigkoblinger, såkalt Plug&Cool, fungerer utmerket, og har aldri hatt noen problemer med de.

 

Når man trykker de hardt inn, kan du dra alt du orker i slangen uten at den hopper av, eller lekker.

 

Jeg kunne ikke tenke meg vannkjøling med vanlige nipler.. *grøss*.

Hurtigkoblinger er å blir litt risikabelt. Masse faktorer som kan spille inn med det systemet som kan svikte.

 

Fjæra som holder pressringen, smuss inni koblingen, slanger som er tynnvegga kan utvide og krympe såpass at de kan løsne, vibrasjoner etc..

 

Mener på at vanlige nippler å slangeklemmer kan også lekke hvis en av de ovenstående faktorene spiller inn, men mener også at sjangsen er mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...