Gå til innhold

Tenkt meg nytt annlegg!


Anbefalte innlegg

Hei..

Har kommet fra til at jeg har tenkt til å selge dvd annlegge mitt og kjøpe meg en orgentlig sterio for bruker aldri dvd annlegge bare til å spille musikk..

Så kan noen sette opp noe? Skal ha:

Cd'spiller (eller er det mp3 eller noe som er nå?) Er de KISS spillerne som man kan koble til nettverke med bra?

Bass

Høytalere

Forsterker

Noe mer jeg trenger? Max pris 8000 kr hvis det går?

 

Takker for svar!!

 

Edit: Vil ha noe med no sieklig lyd i kan gjerne bygge bass og høytalere selv..

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du dropper subwoofer (bass?), så får du mer penger til å kjøpe deg skikkelige høyttalere og forsterker.

 

Jeg vil også anbefale deg å kjøpe brukt forsterker, og brukt CD/DVD-spiller, siden du har et litt stramt budsjett.

 

Det er litt vanskelig å anbefale deg høyttalere, du må si litt mer om hvilke type høyttalere du hadde tenkt deg. Hva er det du vektlegger? Hvilken musikk hører du på?

Lenke til kommentar

Til de svære høyttalerne der må du hvertfall ha en forsterker på denne størrelsen.Aller helst en Nad 272 i tillegg.Den Sonyen du har sett på er alt for svak,ikke tenk på å kjøp den.Ikke la deg lure av "6*100 watt",det er jallawatt og helt sikkert målt i 4 ohm.Hva skal du uansett med en surroundreciver?

Du skrev at du skal ha et stereoanlegg.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Så svære høyttalere med impedans på bare 4ohm trenger ordentlig muskel-forsterker (med så lav impedans er det ikke hva som helst som bør brokobles heller), med mindre du får fatt i noe heftig brukt forsterkeri ville jeg droppet de der. Horndiskant i den prisklassen pleier ikke være noe å rope hurra for heller.

 

Hvis du vil spille høyt og billig er noe CV med en 10" eller 12" mer overkommelig for 'normale' forsterkere.

Lenke til kommentar

Du trenger en god del mer forsterkerkraft for å drive en høyttaler med 2stk 15" element kontra en høyttaler med ett 12" element. Spesielt når impedansen bare er på 4ohm. Jeg vet ikke hvor stort rommet du skal ha anlegget i er, men i mange tilfeller er det overkill med så store høyttalere som du linket til. Du kan få problemer med stående bølger, dvs udugelig rumlebass. Ting begynner å riste og flytte på seg.

 

En NAD / CV kombinasjon vil kunne spille hinsides høyt og gir bass så det holder. Ta en tur på hifi klubben og hør, hvis du har mulighet.

 

.... personlig ville jeg holdt meg langt unna begge høyttalerene, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...