Gå til innhold

Intel m/vannkjøling eller AMD64 3500+ ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke til å bli skuffa over de`t du har bestilt. At du skal vente på NForce 4 bla bla bla er bare tull. Er ingen stor revolusjon som kommer, men mulighet for PCI-e på s939 også... Ytelsesforbedringen er nok minimal...

 

Brikkesettet har kanskje modnet litt, men i tillegg er det lagt til nye ting de ikke har erfaringer med, så å kjøpe med en gang det kommer er kanskje ikke nødvednig...

 

Slapp av, du får en konge pc og det kan ingen si noe på. Eneste er det asus hovedkortet jeg linka til, det virker gromt...

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 FX-53 (socket 939) er en godsak

 

Edit:

Så litt på opplegget ditt nå. Virker rått! Tipper du blir glad i den skjermen der. Har NEC 1760NX, ypperlig, så ta ypperlig og gang det med 3 ;-)

Ellers en himla rå maskin. Når det gjelder i925 og "skulle hatt 925xe", hva er problemet? En smal sak å bytte hovedkort om noe mer fristende skulle dukke opp til jul. Og da får du solgt det gamle på bruktmarkedet.

 

Lykke til, grattis med ei jælma lugum datamaskine!

Endret av thoering
Lenke til kommentar

925XE blir nok veldig bra det, men:

 

- det kommer ikke før tidligst om en måned

- hvis det skal være noe vits må en også vente på prosessor med 1066 fsp

- disse koster i begynnelsen rundt 10k -> altså totalt uaktuelt med det første for min del

 

Nei, da er det like greit å kjøpe dette nå, og så oppgradere hovedkort og/eller prosessor når de blir en del billigere.

 

Nforce4 blir sikkert også veldig bra - etter hvert. Dette blir de første hovedkort for AMD som støtter PCI-e, så det vil ikke overaske meg at det kan bli noen barnesykdommer i begynnelsen. At de ikke støtter DDR2 er jo heller ingen fordel. Og seriøst SLI? Svi av 9-10k på to panelovner av noen skjermkort som til sammen duger ca. 1,8 x ett kort, når det om ikke veldig lenge kommer kort med 4x ytelsen. Nei, et kort av x800xt eller 6800U holder lenge med de spillene som er på markedet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...