Gå til innhold

Intel m/vannkjøling eller AMD64 3500+ ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men så har jo også nforce3 veldig bra integrert lydkort. Soundstorm, som har fått glimrende omtale.

vel at det er bra tviler jeg ikke på men den kan nok ikke hamle opp med intel sin løsning.

Hvorfor 'tror' du det da??

 

Nå har vel nforce2 soundstorm og ikke nforce3.

Vel intels hd audio er mye nyere og de har virkelig satset på det. Også som du sier så er vel soundstorm til nforce2 som er socket a. Mens intels hd audio fins på de nyeste brikesettene.

 

Dessuten ser det mye bedre ut på papiret.

 

Her er en liten omtale av det

 

http://www.tomshardware.com/consumer/20040813/index.html

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar
Å velge et Intel P4 system fordi det er "stille" blir ikke korrekt. Selve prosessoren bråker ingenting, det som lager bråket er evt. vifter som er påmontert en kjøleribbe, radiator eller liknende. Dette blir derfor feil å argumentere med.

p4 var jo med vannkjøling, det står jo tilog med i topicen

 

 

edit: 512 innlegg :w00t:

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor trådstarter ikke vurderer A64 med vannavkjøling? Men Intel med vannavkjøling? Pris? Ville heller valgt en tregere cpu, fx. 64 3000, og slengt i vannavkjøling.

Intel klokker nok litt bedre.

Nja. I MHz ja, naturlig nok. En AMD 64 skulle nok kunne gå ganske langt den også, vannkjølt på et HK med AGP/PCI-lås.

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor trådstarter ikke vurderer A64 med vannavkjøling? Men Intel med vannavkjøling? Pris? Ville heller valgt en tregere cpu, fx. 64 3000, og slengt i vannavkjøling.

Intel klokker nok litt bedre.

OOH! Sier han som bare har klokka p4 sin opp 700mhz, hvor mye er min klokka opp? 800mhz. Men det som kanskje er mer intresant er hvor mangen % høyrere klokke frekvens du har i forhold til standard,du har 21% høyere frekvens,jeg har 40% høyere frekvens. Har jeg Intel? NEI! Har jeg AMD? JA!

 

AMD klokker ikke dårlig, dette er jo like teit som å si att AMD er ustabil.

På A64 må du også huske på at hvis du regner overklokking i % så blir det bildet ett ganske annet.

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor trådstarter ikke vurderer A64 med vannavkjøling? Men Intel med vannavkjøling? Pris? Ville heller valgt en tregere cpu, fx. 64 3000, og slengt i vannavkjøling.

Intel klokker nok litt bedre.

OOH! Sier han som bare har klokka p4 sin opp 700mhz, hvor mye er min klokka opp? 800mhz. Men det som kanskje er mer intresant er hvor mangen % høyrere klokke frekvens du har i forhold til standard,du har 21% høyere frekvens,jeg har 40% høyere frekvens. Har jeg Intel? NEI! Har jeg AMD? JA!

 

AMD klokker ikke dårlig, dette er jo like teit som å si att AMD er ustabil.

På A64 må du også huske på at hvis du regner overklokking i % så blir det bildet ett ganske annet.

Jeg vet ikke hvor du har lært deg matematikk men det blir 25%.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om dere har fått med dere at selve "ghz"-kampen er OVER

som igjen vil si at vi ikke kommer til å få prosessorerer som er noe særlig raskere enn de raskeste p4 prosessorene vi har.

altså om 2 år så er den raskeste prosessoren en 4ghz.. (muligens 2 av dem i samme kjerne) men allikavel.

 

edit: som igjen sier at p4 platformen ikke kommer til å bli borte med en gang. (+ millioner av eiere av p4 platformen)

 

selges jo p1 fortsatt ;)

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor trådstarter ikke vurderer A64 med vannavkjøling? Men Intel med vannavkjøling? Pris? Ville heller valgt en tregere cpu, fx. 64 3000, og slengt i vannavkjøling.

Intel klokker nok litt bedre.

OOH! Sier han som bare har klokka p4 sin opp 700mhz, hvor mye er min klokka opp? 800mhz. Men det som kanskje er mer intresant er hvor mangen % høyrere klokke frekvens du har i forhold til standard,du har 21% høyere frekvens,jeg har 40% høyere frekvens. Har jeg Intel? NEI! Har jeg AMD? JA!

 

AMD klokker ikke dårlig, dette er jo like teit som å si att AMD er ustabil.

På A64 må du også huske på at hvis du regner overklokking i % så blir det bildet ett ganske annet.

Jeg vet ikke hvor du har lært deg matematikk men det blir 25%.

Okay, jeg blingsa. Det var 3,5ghz, ikke 3,4 som jeg la inn i regne stykket.

Men 25% vs. 40%? Ikke kom å si at Intel er kongen når det gjelder overklokking, Intel og AMD er i mine øyne tilnærmet like stilt når det gjelder stabilitet og overkloking.

Lenke til kommentar

Har nå sendt de tre oppsettene (478, 775, 939) til "høring" hos Netshop, og deres anbefaling er at jeg bør gå for oppsettet med LGA 775. Begrunnelsen er rett og slett at Intel produserer ikke så mye varme og er mer stabilt. Det påpekes også at dette er selgerens personlige oppfatning (noe jeg ba om).

 

Personlig hadde jeg mer eller mindre bestemt meg for AMD (etter å ha lest en del tester/forum rundt om), men nå ble jeg veldig usikker igjen.

 

Her er hele LGA 775 oppsettet:

Intel Pentium 4 550 3.4GHz/800 MHz/1MB S775

Abit AA8 DuraMAX Hovedkort for S775 I925X

OCZ DDR2 1024MB EB Dual Channel Platinum – PC-4200 2x512MB 533Mhz (4-3-3-12)

 

Hightech Excalibur Radeon X800 XT 256MB PCI Express

 

Lian-Li PC-6277B Miditower Aluminium

Cooler Master Aerogate II ALD-V02-UK sort

OCZ PowerStream strømforsyning 520W

 

POV NVTV Digital Tuner Kort

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

2stk. Maxtor 250GB S-ATA 7200 RPM DiamondMax10 16MB Cache

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk Sort, intern

Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort

 

Logitech Z-5300 Høyttaler 5.1 THX

 

Logitech Cordless Desktop MX bluetooth

Logitech MX510 Performance Optical Mouse

 

NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+B

 

Tot: ca. 38k+

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...