Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel ustabilt om dagen?


Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd (1200 linja) fra Nextgentel. Nettet har vært usedvanlig ustabilt de siste to dagene, noe som aldri har skjedd så lenge jeg har vært online med Nextgentel. Må liksom refreshe websider et par-tre ganger for at de skal laste, og det går treigt når de først gjør det.

 

Bor på Tøyen.

 

Noen fler som har merka noe til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oslo her...

 

Har også problemer med linja...Har egentlig Delta 2400/640, men sitter med ca 1000kbps nå. Det er helt merkelig. Først fikk vi maks 70kb/s, så gikk denne opp til 80kb/s, deretter 90, og nå har jeg 126kb/s. Og dette er maks nå, den ligger _akkurat_ på 126kb/s hele tiden. Blir ikke overrasket om jeg får 140kb/s i morgen eller noe. Men uansett, jeg skulle hatt 309kb/s. Har ringt NGT, de skulle sende ny router.

Lenke til kommentar

Hmm, ja, jeg har har fortsatt problemer. Virker som jeg er online hele tiden, men det er ett eller annet som skjer kontinuerlig. Halvparten av gangene jeg prøver å åpne en webside, så feiler den (DNS error)... samme med Messenger.... halvparten av gangene får jeg beskjed om at beskjeden min ikke gikk igjennom. Det merkelige er at alle beskjedene kommer fram til mottaker selv om det står at de ikke gikk igjennom....

 

Får gi det et par dager til før jeg ringer Nextgentel.

Lenke til kommentar
Tja, det du kan gjøre er å koble deg fullstendig ned fra nettet ved å slå av modemet i en 1/2 times tid. Når du så starter opp maskinen så bruker du cmd og følgende kommandoer :

 

Ipconfig /release

Ipconfig /renew

 

Har hjulpet meg i et par tilfeller.

Jøsses, det funka jo bra det! Takk for tipset!

Tja, det funka en bitteliten stund ihvertfall.

 

Jeg er faktisk litt usikker på om det er linja det er noe galt med. Kan nesten virke som det er noe med Windows installasjonen min. Hvis jeg ikke får opp ei side, men prøver å pinge siden via cmd, så går det fint. På noen sider får jeg opp deler av siden, mens andre sider ikke vises.

 

Tror jeg skal ta en reinstall imorra gitt.

Lenke til kommentar
Oslo her...

 

Har også problemer med linja...Har egentlig Delta 2400/640, men sitter med ca 1000kbps nå. Det er helt merkelig. Først fikk vi maks 70kb/s, så gikk denne opp til 80kb/s, deretter 90, og nå har jeg 126kb/s. Og dette er maks nå, den ligger _akkurat_ på 126kb/s hele tiden. Blir ikke overrasket om jeg får 140kb/s i morgen eller noe. Men uansett, jeg skulle hatt 309kb/s. Har ringt NGT, de skulle sende ny router.

309kB/sek er kun om de har kompensert for TCP-overhead.

 

Effektivt, om de ikke har kompensert er ca 240kB/sek

 

Men, du skal selvfølgelig ha mer enn det du har nå! :yes:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Har hatt litt småproblemer med NGT den siste tiden, er ikke noe stort, begrenser seg til et par små brudd ..og litt høy ping, men nok til at det ble oppfattet som litt irriterende. Problemene er over nå heldigvis. Oslo her også forresten ..

 

309kB/sek er kun om de har kompensert for TCP-overhead.

 

Effektivt, om de ikke har kompensert er ca 240kB/sek

 

Har selv 2400/640 linja og jeg får da mye mer enn 240kb/s. Har stabile nedlastninger på 300-303kb/s, isåfall må det være kompensert mye hos meg :p

Lenke til kommentar

Jeg opplever også småproblemer fra tid til annen (kanskje én gang i måneden). Plutselig får jeg bare 100-300 kBps, og tilsvarende problemer som Doktor Progg beskriver (DNS errors etc.)

Løsningen for meg er rett og slett å restarte ruteren.

 

For de late som ikke orker å reise seg fra stolen: Telnet til ruteren. Når du er i menyen, trykk ctrl+n, og skriv 'reset' etterfulgt av enter. Så er det bare å vente et par sekunder, så skal alt funke som bare juling.

 

Og bare så det er sagt, så gjelder denne latmannsfremskrittsmåten for Netopia 4542-ruteren som NGT har levert til en del folk (funker kanskje for Netopia 3351 også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...