Gå til innhold

microsoft trekker seg fra debatt


tech

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hahahahahaha... så du mener at høyre stiller opp for MS, og eventuelt tilhengerne dems?

Hehe...Dette var faktisk det første jeg tenkte da jeg ble opplyst om at Microsoft ikke deltar i debatten.

Savnet blir vel neppe stort vil jeg tro, nå som Høyre skulle være med. :tease:

 

Edit: Men for å være litt seriøs, så må jeg si jeg synes det er skuffende at de ikke deltar. Jeg var veldig spent på hva som er Microsofts argumenter for å drive butikk slik de gjør.

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar
Microsoft er vel heller stalinister enn kapitalister. En kapitalist tror på et fritt marked med sunn konkurranse.

Er farlig å drive å sammenligne slik. Et av forutsetningen for såkalt fulkommen konkuranse er at alle bedrifter gjør det de kan for å oppnå størst fortjeneste. Og slikt sett fyller microsoft rollen sin veldig godt. De andre kriteriene inneholder blandt annet fri informasjon og uproblematisk etablering. Men det er vel liten tvil om at det i den moderne kapitalismen er den første forutsetningen (tjene mest penger) som blir lagt mest vekt på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...