Gå til innhold

De dype skoger - Metal som skremmer mor og far!


LarsP

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne ha en tråd som tok for seg de litt hardere segmentene innenfor metalverdenen. Jeg tenker da spesielt på death, black, doom, grind og lignende. Fikk seriøse prateabstinenser da jeg så gjennom "death metal"-tråden og satt inne med mange spørsmål rundt black-metal. Så dette er stedet for dere som vil snakke om skikkelig tr00 brumlemusikk som gir KrF-politikerne hetta.

 

Som en start:

 

Sitter og hører gjennom Naglfar sitt "Diabolical"-album. Fantastisk bra saker. Noen som liker Naglfar her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tr00?

 

Når det gjelder black metal, så er jeg glad i Trelldom [Til Et Annet .. og Til Evighet], Ulver før de ble rare [bergtatt og Nattens Madigral], de nyeste sakene til Immortal [Damned In Black og Sons Of Northern Darkness], Darkthrone [A Blaze In The Northern Sky og Plaguewielder].

 

Men er du kun ute etter grumlevokal?

Lenke til kommentar
Tr00?

 

Men er du kun ute etter grumlevokal?

Tr00 -> vel, "true" om du vil. Litt hetsing med min egen favorittmusikksjanger. Om du skjønner hvor jeg vil hen! (True Norwegian Black Metal osv ;))

 

Neida, grumlevokal er intet _krav_. Bare at det slår godt fra seg. Linkin Park, Metallica, Slipknot og Iron Maiden er dermed ingen del av denne tråden. Ikke at det er noe galt med de bandene, bare at jeg vil forbeholde denne tråden for de.. ehmm.. hvordan skal jeg forklare det.... tr00 bandene! ;)

Lenke til kommentar

noen(har mange) av mine favoritt-album av skikkelig black metal, som anbefales(jaja, skulle sikkert nevnt Venom og Bathory osv..):

 

Emperor - Emperor , Wrath of the tyrants, In the Nightside Eclipse

Mayhem - hehe, alt? Godskiva: De Mysteriis Dom Sathanas

Darkthrone - Tranzylvanian Hunger og A blaze in the Northern sky

Marduk - Heaven shall burn....when we are gathered

Limbonic Art - Godskiva: In abhorrence dementia og demosamlinga(epitome of illutions?)

Satyricon - Nemesis Divina( eneste igrunn...kanskje Dark medieval time også..)

Mysticum - alle demoene(som nå finnes på en ny cd utgivelse tror jeg!) og skiva In the streams of inferno(demoene har fetere necro lyd :cool: )

Enslaved - Eld og Frost!

+++

 

Edit: selvfølgeligheter som Immortal, Arcturus og Gehenna glemte jeg i farta!

Endret av Skuld
Lenke til kommentar
Synest det er lite som kan konkurere med Immortal når det gjelder black metal.

sons of northern darkness albumet må vel vera det besta som er laget nord for alpene.

Vel.. Immortal er gode, men å sei at det er lite som kan konkurrere med dei er å ta hardt i. Ta f.eks Emperor, Mayhem, Satyricon, Gorgoroth osv. osv.

 

Og etter mi meining er At The Heart of Winter fleire hakk bedre enn SoND. ;)

Lenke til kommentar

hehe, de var uten tvil blandt de beste(bah, glemt de på lista mi ovenfor!), men det er mange som er like gode, og bedre mener nå jeg.... Sons of northern darkness er også den dårligste de har lagd :p Pure Holocost må være den aller feteste :D alle skivene til immortal er jo bra, bortsett fra den nyeste som jeg syntes ble litt kjedelig i forhold til det gamle..(den er jo bra, men ikke i sammenligning)!

 

Old school! :thumbup:

Lenke til kommentar

njaaa.. syntes de beste banda er: Borknagar, Vintersorg, Limbonic Art, Enslaved, de nyeste skivene til Mayhem, Covenant' Before the lights og Nexus Polaris (Nå The Kovenant), Mõrk Gryning, Immortal, Troll, Ulver sin trilogi og Vinterland.

DarkThrone.

 

Må si at jeg ikke er SÅ glad i "True Norwegian Black metal", men har heller fått mye mer smaken for det nye, litt mer progressive og eksperimentelle matriellet.

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Vel, jeg er en av de som liker å høre forskjell fra sang til sang. Mye av de gamle bm-sangene bærer preg av urdårlig produksjon (les: webcamkvalitet) og at de faktisk PRØVER å høres grumsete ut.

 

Foretrekker band som Carpathian Forest, tidligere nevnte Naglfar, Satyricon, Dimmu Borgir, Siebenbürgen, Enslavement of Beauty osv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...