Gå til innhold

Tanker rundt plassering av hovedstad.


Anbefalte innlegg

Egentlig er jeg for at de offentlig administrasjons arbeidsplassene spres utover landet etterhvert som det blir hensiktsmessig å legge dem andre steder. Er en god del departementer som kunne ligget i andre byer uten å miste noe særlig funksjon.

Når det gjelder de fleste departementene er de avhengig av å ligge i tilknytning til Stortingent. Faglige etater (direktorater og tilsyn) kan mye lettere spres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så før 70-tallet skulle ikke bergen vært hovedstad?

 

Teknisk sett kommer det ikke så store inntekter fra bergen, hvorfor ikke kalle oljeplattformene hovedsteder?

Ja, hvorfor ikke... :p ... Er vel oljerafferiene som lager brukbar olje. Og de ligger jo blant annet på mongstad utenfor bergen.

Kvifor ikkje Alversund eller Knarvik ? det er jo der mongstad ligg, i Lindås kommune. Og der bur eg.

 

Kunne greidd meg med kongen som nabo. HAn har nok råd til sukker eg kan låne. :roll:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...