Gå til innhold

Trenger jeg ny PSU?


Anbefalte innlegg

Får meg snart ny hardware, og den skal inn i dette kabinettet. Blir nok en del overklokking, så det jeg lurer på er om jeg vil komme lengre med klokkingen av både skjermkort og cpu ved å kjøpe en bedre PSU.

 

Ting som trekker strøm i kassa:

 

AMD Athlon 64 2800+

EPoX nforce3 250gb hovedkort

9800pro

2x512MB PC3200 ram

Zalman CNPS7000A-CU

160GB ide disk

52x CDbrenner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får det du betaler for. Like greit å bruke et par hundrelapper ekstra og spare deg for mye bryderi.

Dyrest betyr ikke best, utrolig irriterende når folk utaler seg på grunnlag av prislappen! Hadde den Psu'en vært bedre om den hadde kostet 1000kroner mer?

 

Til trådstarter : Har Northq 4001 selv og er overklokker. Den har ikke gitt meg noe trøbbel i det hele tatt og er utrolig stabil på di forskjellige spenningene den er i tilegg like støysvak eller bedre enn mange andre som jeg har prøvd (mist, fortron) og du kan trygt gå for den.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt meg et så og si identisk system som trådstarter, men har et radeon 9600 skjermkort.

 

Kabinettet det skal inn i et et par år gammelt Chieftec Scorpio -tror det er på ca. 340 watt. Holder det? Hvordan er "kvaliteten" på psu'ene som medfølger chieftec?

 

Og forøvrig; finnes det noen nettside som regner ut hvor mye strøm de forskjellige komponentene trekker?

Lenke til kommentar
Du får det du betaler for. Like greit å bruke et par hundrelapper ekstra og spare deg for mye bryderi.

Dyrest betyr ikke best, utrolig irriterende når folk utaler seg på grunnlag av prislappen! Hadde den Psu'en vært bedre om den hadde kostet 1000kroner mer?

Jeg får litt inntrykk av at det er snakk om å få strømforsyningen for så lite som overhodet mulig, og da snakker vi gjerne om assortert rusk som Q-tec og lignende.

 

Den strømforsyningen som er linket, er et godt kjøp, det var ikke sånn ment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...