Gå til innhold

Videregående skoler i Trondheim


darkness|

Anbefalte innlegg

Etter et svært ublidt møte med irc'erne på #Trondheim @ undernet, prøver jeg igjen her.

 

Jeg ønsker info om VGS i Trondheim sentrum som tilbyr allmenn påbygging. URL og slikt til skolenes sider er hyggelig, men jeg vil vite mer om hvilke type folk som går der, karaktersnitt osv osv. - altså personlige meninger om skolene.

 

Jeg er bergenser.. kanskje trøndere og bergensere enkelt og greit ikke går sammen? :p

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. :)

 

Vel, det finnes dessverre ingen (som er meg bekjent) skoler i "sentrum" som har allmenn påbygning. De to jeg vet av heter Brundalen og Tiller. De ligger henholdsvis i/på (du gjettet det) Brundalen og Tiller.

 

Tiller:

Ligger ca 30 min kjøring utenfor Trondheim. Er et (i mine øyne) industri/butikkområde. (Smart Club, City Syd (tr.heims største kjøpesenter), Elkjøp, Lefdal m.m). Helt ok skole, men du er nok omgitt med smørkniver. Snittet ligger vel på rundt 3.0. Er ikke helt sikker.

 

Brundalen:

LIgger på motsatt side av byen i forhold til Tiller. Her også er det litt kjøring i forhold til sentrum, dvs ca 25 minutter. Helt ok sted med masse fester og folk. Brundalen er en av tr.heims største skoler med omlag 1000 elever. Masse byggfag og elektrofag der. Snittet her er også ikke akkurat avskrekkende høyt. Tipper rundt 3.

Lenke til kommentar
Katta har ikke AP, dessuten er det en ekkel skole med mange gothere og raddiser! NUFF SAID! ;)

Så enig så enig. Om Katta hadde AP så ville jeg ikke har gått der. Har vært der en gang og det var en gang for mye. Helt annen stemning. Og masse freaks som går der. Skal ikke si mer om det er noen her på forumet som går på Katta, så den personen ikke følere seg uthengt eller "mobbet" på noen måte. ;) Følte meg heller ikke "hjemme" der heller, men det har jeg gjort på Heimdal(da jeg gikk der) og Ladejarlen(der jeg går nå).

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Hva med Strinda? Tror det er en bra skole, min kusine går der :yes:

Som jeg skrev tidligere. Såvidt jeg vet så er det kun Tiller og Brundalen (muligens Heimdal) som har skikkelig Allmenn Påbygning. Om noen VET av noen andre skoler så kan de gjerne nevne de. Å rope ut tilfeldige VGS'er i Trondheim hjelper trådstarter lite. Dette er ikke ment som kritikk, kun til hjelp for trådstarter. :)

Lenke til kommentar

Er nok bare Brundalen, Tiller og Heimdal. Disse tre jeg fikk høre av en venninne som skal gå AP. Litt kjipt da alle disse tre ligger i hver sin ende av byen.

 

 

Edit: Katta er da ikke så ille ;)

er bare litt skremmende å komme dit. Det første som møter deg er folk med dreads, hullete klær og sikkerhetsnåler i ørene.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Jeg hadde forestilt meg at det var noen skoler i selve Trondheim sentrum.

Det finnes nok ja:

 

20-Timers kurset: (for de som har tatt fagbrev/oppnådd yrkeskompetanse)

 

Brundalen (ca 20min med bussen fra sentrum)

Gerhard Schønings skole (MIDT i sentrum)

Trondheim Katedralskole (MIDT i sentrum)

 

30-Timers kurset:

 

Brundalen

Tiller (ca 20min med buss fra sentrum)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...