Gå til innhold

HTML/CSS...hva tilsvarer <frameset>?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg prøver å lage en side i html/css. Står litt fast nå..

 

Spørsmålet er enkelt og greit. Skal ha en meny med diverse linker(ommeg,bilder,venner,skole,etc..) Og når jeg trykker på en av disse, vil jeg at innholdet skal vises i hovedsiden. Altså menyen skal fortsatt være der, og man skal kunne navigere.

 

Leter altså etter noe tilsvarende <frameset>.

 

Utklipp:

<div id="leftcontent">

<p>..::MENY::..</p>

</div>

 

<div id="centercontent">

<p>Hovedsiden</p>

</div>

 

Er det her PHP kommer inn?

 

Takk

Endret av martlo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet at iframes er "feil", men er det ikke riktig å bruke det i dette tilfellet?

det er litt dumt å måtte bytte host bare for å gjøre noe på en annen måte?

kan man vise til at det å bruke php her er raskere eller lettere så skal jeg gi meg, men ikke bare si at det er "feil.. ferdig og fix.."

Lenke til kommentar
Du kan ikke feks ha innholdet på andre sider komme inn i en <div>. Da må du ha PHP igjen.

Det med VG var bare et eksempel.

Det kunne stått f.eks. "Bilder", og så ble f.eks et fotoalbum vist i hovedsiden.

 

Men som dere sier er sikkert PHP tingen her. Håper det ikke krever altfor mye arbeid? Noen som vil hjelpe meg litt i gang?

 

Takk

Endret av martlo
Lenke til kommentar
Kan vel strengt tatt ikkje inkludere eksterne sider med et slikt include script, right?

JavaScript-filer kan gjenbrukes fra egne filer, men disse kan da ikke pkrive ut selv.

Et lite hack (jeg ikke har prøvd): få .js-filen til å fylle en variable (eller funkjsonsreturverdi) med tekststrengen du vil ha ut, og så en lokal JavaScript-snurre som skriver ut det igjen.

 

Noe slikt som

 

<script>

var langstring = fyllstringmedHTML(param)

document.write(langstring)

</script>

Lenke til kommentar
Kan vel strengt tatt ikkje inkludere eksterne sider med et slikt include script, right?

Seff kan du det.

 

If "URL fopen wrappers" are enabled in PHP (which they are in the default configuration), you can specify the file to be included using a URL (via HTTP or other supported wrapper - see Appendix L for a list of protocols) instead of a local pathname. If the target server interprets the target file as PHP code, variables may be passed to the included file using a URL request string as used with HTTP GET. This is not strictly speaking the same thing as including the file and having it inherit the parent file's variable scope; the script is actually being run on the remote server and the result is then being included into the local script.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...