Gå til innhold

Lge 42" Plasma Monitor


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd denne modellen, men har prøvd å bruke PC (med VGA) på en Hitachi 32" plasma med omtrent samme oppløsning. Fikk ikke testa spill, men film var greit. Til surfing / Windows var den dårlig (nesten ubruklig). Fikk omtrent like bra bilde med TV-out og s-videokabel på Philips CRT-TV med PixelPlus.

Lenke til kommentar

henger meg på siste kommentar, plasma er i utgangspunktet ikke noe særlig for surfing og annen desktop-bruk. Vi har et par 42" Panasonic'er på jobben, og de duger stort sett kun til en ting - vise video. Noe de er _knallbra_ på, men som pc-skjermer duger de ikke med mindre du kjøper en med høyere oppløsning = grisedyrt.

 

Games er grisekuult :yes: , men husk innbrenning.... :cry: stillestående bilder tar skjermen din, et par timer er nok. Windows-desktopen og faste ting som status-stuff nederst på skjermen i 3d-shooters blir veldig fort permanent!! Har dessverre klart å pådra oss dette på jobben, utrolig fort gjort...... hadde vært rimelig krise om det var min egen....

 

Men, skal du ha ny tv så kan det være noe å vurdere... Men har du litt tid kan du spare noen lapper på å vente et par måneder, prisen ligger nok på 15' rundt nyttår leste jeg nettopp ett eller annet sted.... stemmer også bra med det vi hører fra leverandørene våre.

Lenke til kommentar
Men, skal du ha ny tv så kan det være noe å vurdere...  Men har du litt tid kan du spare noen lapper på å vente et par måneder, prisen ligger nok på 15' rundt nyttår leste jeg nettopp ett eller annet sted....  stemmer også bra med det vi hører fra leverandørene våre.

Det er vel litt delte meninger i TV-bransjen om at prisene synker så mye så fort...

Har observert at utvalget av flate TV-er øker og prisene synker. Men det begynner å dukke opp billig-utgaver med dårliger bildekvalitet (se f.eks. dette) og/eller lav oppløsning (Sony skrøt for noen uker siden om at de kom med nye billige LCD-modeller. Alt så fint ut inntil vi fant ut at det bl.a. var snakk om 26" widescreen LCD-TV med oppløsning på 640x480!).

Lenke til kommentar

Tja, man vet jo aldri, men vi leverer en god del plasmaer og er i direkte kontakt med bl.a. LG. Ønsker ikke å starte noen rykter her, men holder en knapp på at de billigste plasmaene vil vake rundt 15-16 til jul.

 

På den annen side, billigere blir det alltid, spørsmålet er bare hvor lenge han gidder å vente...... om to år har vi plasma tv'er alle mann.... :-)

Lenke til kommentar

takker for alle svar og tips :yes:

 

tror jeg venter å ser hva som skjer til etter nyttår, synker prisene 3-5000 så er det ingen hast for meg å få det i dag liksom :no:

 

+ at det er jo noen måneder til, så mye kan jo ha blitt bedere sånn teknologisk sett også kansje :shrug: uansett så høres det ut som det blir billigere i hvertfall :w00t:

Lenke til kommentar
henger meg på siste kommentar, plasma er i utgangspunktet ikke noe særlig for surfing og annen desktop-bruk. Vi har et par 42" Panasonic'er på jobben, og de duger stort sett kun til en ting - vise video. Noe de er _knallbra_ på, men som pc-skjermer duger de ikke med mindre du kjøper en med høyere oppløsning = grisedyrt.

 

Games er grisekuult :yes: , men husk innbrenning.... :cry: stillestående bilder tar skjermen din, et par timer er nok. Windows-desktopen og faste ting som status-stuff nederst på skjermen i 3d-shooters blir veldig fort permanent!! Har dessverre klart å pådra oss dette på jobben, utrolig fort gjort...... hadde vært rimelig krise om det var min egen....

 

Men, skal du ha ny tv så kan det være noe å vurdere... Men har du litt tid kan du spare noen lapper på å vente et par måneder, prisen ligger nok på 15' rundt nyttår leste jeg nettopp ett eller annet sted.... stemmer også bra med det vi hører fra leverandørene våre.

"Status-stuff i 3D shooters blir fort permanent"? Dette høres jo helt utrolig kjipt ut! Halve poenget med å kjøpe en svær plasma for min del er jo å koble den på PC'n! Hvor gammel er den Panasonic modellen du snakker om? Er det skjedd noen forbedringer på dette med innbrenning i det siste?

 

En ting til jeg lurer på er hvordan plasmaskjermer reagerer på å stå nært høyttalere. Jeg vet vanlige TV'er tar skade av dette, men de er såpass små at man kan plassere de på trygg avtstand. En 50 tommer vil nødvendigvis komme ganske nært mine svære 200 watts gitarkabinetter som igjen fungerer som høyttalerstativ for hifi høyttalerne....(i tillegg vil jeg bli nødt til å bruke senterhølyttaleren som fot for bordstativet til skjermen,men senterhøyttalere er jo magnetisk skjermet så det skulle vel gå greit...)

Lenke til kommentar
"Status-stuff i 3D shooters blir fort permanent"? Dette høres jo helt utrolig kjipt ut! Halve poenget med å kjøpe en svær plasma for min del er jo å koble den på PC'n! Hvor gammel er den Panasonic modellen du snakker om? Er det skjedd noen forbedringer på dette med innbrenning i det siste?

Ja, spiller du (veldig) mye Far Cry vil det synes når du fyrer opp en dvd etterpå. Det er ikke snakk om konstant den fargen, men man får et slags bleket område, hvor du ser hva som har stått der før. Jo mer du har "brent inn" jo bedre vil det synes. "Hvitt" brenner jo også mer enn "svart", osv osv.

 

Et par timer vet jeg går bra, men et par timer hver dag... tja... hvem vet? Man får vel også noe refresh på loading av brett osv, men om det er nok.... vil tro du er trygg ved normal bruk, faktisk tror jeg heller du brenner inn startknappen og taskbaren..... ;)

 

Eneste måten å finne ut nøyaktig hvor lenge er jo å brenne inn, som du skjønner har jeg ikke testet det ut så altfor nøye. Men dette skal stå i manualen, sjekk med LG hvis mulig.

 

Har to Panasonic'er på jobben, de er fra i fjor, men tror neppe denne billigsaken er stort nyere. Det finnes teknikker i skjermen (ihvertfall i Panasonic'ene) som motvirker dette bl.a. ved å flytte bildet rundt, men vær allikevel griseforsiktig!!!! For alt jeg vet kan 6 timer dagen gå bra, men det er kjiipt hvis du finner at det ikke gikk bra allikevel.....

 

Ikke meninga å få folk altfor paranoide med plasma, men som sagt, vi har brent en på jobben, og det ekke kuult...... :cry: fort gjort!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...