Gå til innhold

2.1-høyttalere med hodetelefonutgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Z-2200 fra logitech har det... Gode høyttalere til en rimelig pris.. må vel opp i 1200 kr da men

1200 kr er akseptabelt. Men nøyaktig hvor på Z-2200-høyttalerne er hodetelefon-utgangen? Jeg kan ikke se den på noen bilder av systemet. Er utgangen på "fjernkontrollen" som følger med?

 

Z-2200 ser jo fin ut, og er vel nøyaktig noe slikt jeg kunne tenke meg om hodetelefonutgangen er intelligent plassert. Hva slags innganger/tilkoblinger har Z-2200? Er det bare en fastmontert minijack-kabel av noe slag, eller?

Lenke til kommentar
Men husk at kvaliteten på hodetelefonforsterkeren på slike høyttalere er milevis fra det du kan få ved å kjøpe f.eks Rega Ear. (koster 1800kr...)

Jeg er klar over at kvaliteten ikke er den beste, men dét er ikke hodetelefonene jeg har, heller. Dessuten har jeg bare et SoundBlaster Live! 128 PCI-kort, så det er grenser for hvor god lyd PC-en klarer å servere, uansett.

Lenke til kommentar
Z-2200 fra logitech har det... Gode høyttalere til en rimelig pris.. må vel opp i 1200 kr da men

1200 kr er akseptabelt. Men nøyaktig hvor på Z-2200-høyttalerne er hodetelefon-utgangen? Jeg kan ikke se den på noen bilder av systemet. Er utgangen på "fjernkontrollen" som følger med?

 

Z-2200 ser jo fin ut, og er vel nøyaktig noe slikt jeg kunne tenke meg om hodetelefonutgangen er intelligent plassert. Hva slags innganger/tilkoblinger har Z-2200? Er det bare en fastmontert minijack-kabel av noe slag, eller?

Jeg har de høytalerne - kjempebra lyd! Absolutt et meget bra kjøp!

 

Hodetelefon-utgangen er på fjernkontrollen. Der kan du styre volumet, bassen og som sagt koble på hodetelefonene dine.

 

Edit: Hva slags innganger, tilkoblinger den her husker jeg ikke i farten (sitter på jobb nå), men her har du sikkert lest!? Z-2200

Endret av Procli
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hm. Etter en del undersøkelser har jeg funnet ut at Z-2200 har en såkalt «passthrough» hodetelefonutgang. Dette passer meg ekstremt dårlig, da halve poenget med dette høyttalersettet skulle være å få en forsterker med volumkontroll til hodetelefonene mine.

Dét kan altså så vidt jeg kan skjønne Z-2200 ikke være. Dette er fryktelig dumt. Jeg har undersøkt med Logitech direkte, og fikk der vite at absolutt alle høyttalersettene deres har passthrough hodetelefonutganger. Jeg kan derfor ikke kjøpe høyttalersett fra Logitech. :(

Jeg er derfor tilbake til rute én. Er det noen som kan hjelpe meg å finne et høyttalersett som oppfyller følgende krav:
[list]
[*]Satelitt/bord-høyttalerne må ta liten plass
[*]De bør helst kunne plasseres på mange forskjellige måter, f.eks. både stående og liggende. Gjerne også vegg-montérbare.
[*]Subwoofer er ikke nødvendig
[*]Hvis settet inneholder subwoofer, må den ikke være for stor
[*]Det må være utgang for hodetelefon
[*]Hodetelefonutgangen kan [b]ikke[/b] være passthrough, det vil si at volumkontrollen på høyttalerne også fungerer på hodetelefonutgangen
[/list]
Kort forklart vil jeg egentlig ha en hodetelefonforsterker med et par høyttalere påmontért. ;)
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...