Gå til innhold

abit nf7-s2 og twinmos


eiriktb

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter et defekt abit nf7-s v2, fikk jeg et nf7-s2 i retur hos komplett. Etter litt krøll med installasjonen, funker kortet nå, men det er mye tull. Eneste måten jeg får hket til å funke er å ha jumperen for cmos på clear og ikke normal. For det andre får jeg ikke kjørt begge minnebrikkene mine samtidig. Da låser systemet seg etter litt loading av windows. Bruker jeg en brikke, går alt bra, og det er samme hvilken brikke jeg bruker. Ved postscreen står det også at minnebrikken(e) kjører 100mhz, dual channel. Valgte "Auto" i bios. Dette må være feil?

 

System.

Abit NF7-S2

Twinmos 2x512 3200 w/winbond

AMD 2500xp barton

Geforce 4 4200

 

ETB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, billigere kort, og har latt komplett få vite det. Skal sende inn dette, men må bare ha en pc som fungerer(Har javaøving som snart skal inn.)

 

Mixel: Jupp, bruker 3 og 2. Men likevel står det 100mhz og hele systemet låser seg ved bruk av begge brikkene.

Endret av eiriktb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme problemet med TwinMos 2x512 og Abit NF7-S2G. Brikkene fungerer stabilt BARE i kanal 2 (slot 3). Har testet begge brikkene med memtest (hver for seg) og begge fungerer, men ikke sammen!!. Jeg ringte komplett og han sa at jeg skulle prøve å flashe BIOS, prøvde det men ble ikke bedre. Hørte et stygt rykte om at NF7-kortene (Nforce 2) ikke liker Twinmos i dual channel. Har levert inn kortet til testing hos Datakjeden. :cry:

Lenke til kommentar

Det er et kjent faktum at en del nForce2-kort ikke liker TwinMos. Skal man sikre seg, må man nok ha Corsair/OCZ-minne. Da jeg kjøpte mitt Asus A7N8X-E Deluxe hk, ble jeg frarådet på det sterkeste å bruke TwinMos-minne. De anbefalte Corsair. Jeg kjøpte ikke, men jeg fikk et par Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB til overs da jeg oppgraderte hovedmaskinen, og Corsair-brikkene fungerer som en drøm.

Lenke til kommentar
Det er et kjent faktum at en del nForce2-kort ikke liker TwinMos. Skal man sikre seg, må man nok ha Corsair/OCZ-minne. Da jeg kjøpte mitt Asus A7N8X-E Deluxe hk, ble jeg frarådet på det sterkeste å bruke TwinMos-minne. De anbefalte Corsair. Jeg kjøpte ikke, men jeg fikk et par Corsair TWINX-PRO3200LL 1024 MB til overs da jeg oppgraderte hovedmaskinen, og Corsair-brikkene fungerer som en drøm.

Finnes det noen Nforce 2 kort som støtter TwinMos dual DDR400?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...