Gå til innhold

Hvor mange ram er nødvendig?


sjom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2x512MB holder helt fint i dag, som folk nevnte over.

 

Bare for å pirke litt:

Istedet for å si "hvor mange ram er nødvendig" så spør heller hvor MYE ram som er nødvendig.

Blir noe av det samme som å si "hvor mange vann er nødvendig for å fylle opp en kopp", istedet for å si "hvor MYE vann er nødvendig etcetc.". :)

 

Enl: Du kom visst meg i forkjøpet :p

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Jeg mener to ram er nødvendig.

Da er vi uenige. Selv om to ram er litt bedre på AMD-systemer og mye bedre på Pentium4-systemer så vil jeg ikke kalle det en nødvendighet. Èn ram er etter min mening nok.

Tror det er riktig å skrive 1 Gigabyte RAM. 1 RAM er i beste fall flertydig og i verste fall meningsløst :roll:

 

Eventuelt kan man jo skrive 1GB eller 1024 MB RAM.

 

Etter min mening er det nok med 1GB RAM. Den som mener mer enn dette er nødvendig kan jo forsøke å begrunne hvorfor det er nødvendig med så mye RAM. (Hvilke programmer yter bedre med 2 GB contra 1GB)

Endret av nixon
Lenke til kommentar
Jeg mener to ram er nødvendig.

Da er vi uenige. Selv om to ram er litt bedre på AMD-systemer og mye bedre på Pentium4-systemer så vil jeg ikke kalle det en nødvendighet. Èn ram er etter min mening nok.

Tror det er riktig å skrive 1 Gigabyte RAM. 1 RAM er i beste fall flertydig og i verste fall meningsløst :roll:

 

Eventuelt kan man jo skrive 1GB eller 1024 KB RAM.

 

Etter min mening er det nok med 1GB RAM. Den som mener mer enn dette er nødvendig kan jo forsøke å begrunne hvorfor det er nødvendig med så mye RAM. (Hvilke programmer yter bedre med 2 GB contra 1GB)

De snakker om antall (ram-brikker) (Forsøk på å drive litt harselas med trådstarter som brukte feil mengdeord)

Endret av Paddington
Lenke til kommentar

Slutt no med den dumme ordleken :!: ....

 

512RAM er minstekravet etter min mening. 1GB ram er å foretrekke, men 768 gjør underverker. Greit å ha f.eks 2x512brikker i dual-ddrmodus, men den ekstra ytelsen man får er veldig oppskrytt. har 1GB på både den stasjonære og den bærbare, og kan ikke forestille meg noe annet lenger :cool: .

Lenke til kommentar
Slutt no med den dumme ordleken :!: ....

 

512RAM er minstekravet etter min mening. 1GB ram er å foretrekke, men 768 gjør underverker. Greit å ha f.eks 2x512brikker i dual-ddrmodus, men den ekstra ytelsen man får er veldig oppskrytt. har 1GB på både den stasjonære og den bærbare, og kan ikke forestille meg noe annet lenger :cool: .

Hva vil det si og ha to brikker i dual ddr modus? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvor mye RAM (evt. "mange rammer") man trenger avhenger selvfølgelig av hva du skal gjøre, samt også av hva slags system du har. Skal du drive med videoredigering eller rendring i 3D, vil du sikkert dra nytte av så mye RAM du kan få, men dette er faktisk ikke tilfelle med dagens spill. Og hvis du skal spille, slik du sier, avhenger det også av en del andre forhold. På sokkel 939 eller LGA775 er faktisk 512 MB mer tilstrekkelig enn på sokkel 754. Når det gjelder f.eks. Doom 3 vil 1GB være å anbefale for de to førstnevnte utelukkende ved Ultra høye innstillinger, men her er grafikkortet uansett en større flaskehals enn minnet. Å si i sin største alminnelighet at 512MB ikke er tilstrekkelig er derfor litt problematisk. Jf. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...oom3-cpu_6.html

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Du mener kanskje hvor mye RAM man trenger? I dag kan man fint klare seg med 512MB, men med 1GB har man litt for fremtiden :yes:

Jeg kjøpte nettopp ny pc og da kjøpte jeg 1: TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2. Jeg bruker pcèn til spilling, men kjøpte bare en 512 brikke fordi jeg vil ikke si spillmarkedet krever 1024 ram enda.. Muligens Doom 3 har litt nytte av det ;)

På denne måten sparer jeg sansynligvis penger.. For godt mulig 3200 512 mb brikken vil synke i pris de nærmeste månen (med tanke på de nye ddr3 brikkene)

F. eks vet om gamere som har kjøpt 2048 ram, da har de sløst penger rett i dass, siden det vil ta mange måneder før spill har en liten ytelsesforbedring med så mye ram (ikke engang Doom 3.)

Mitt råd: Bruk heller de ekstra pengene det koster for en 512 brikke ekstra, til heller å ha få deg ens 512mb kvalitetsbrikke.

Og så heller vent og kjøp en brikke når du føler det er nødvendig :yes: .

I gjennomsnitt i spill, så får man høyere ytelsesforbedring ved enn raskere 512 brikke, enn å kjøpe en ekstra brikke av samme type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...