Gå til innhold

Installere BOXED kjøler?


Drizt

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg kunne installere en standard boxed kjøler til en socket 754 3200+, mens jeg venter på min nye råe og lydløse Zalman kjøler fra Microplex. Fikk det nye systemet mitt fra netshop i dag og venter fremdeles på kjøleren fra microplex.(utålmodig) Kan det klusse seg til med ulik kjølepasta på boxed og Zalman kjøleren?

 

Litt dårlig formulert, beklager :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle ikke tro det, men bestill lit as5 i samme slengen og kjøp blå isopropanol på jernia til å vaske bort gammel drit.

Om det er Zalman CNPS7000A-Cu han har kjøpt følger det med kjølepasta så å kjøpe AS5 i tillegg er ikke vits. Kondensfjerner på hvilke som helst bensinstasjon fungerer og når en tar av gammel pasta.

 

 

EDIT: Man dypper Q-tips nedi flaska med kondensfjerner og vasker over cpu med denne. når det blir litt vel vått oppå cpu bruker du en tørr Q-tips og tørker av. Bare å holde på til cpu er helt ren.

Endret av lperik
Lenke til kommentar
skulle ikke tro det, men bestill lit as5 i samme slengen og kjøp blå isopropanol på jernia til å vaske bort gammel drit.

Om det er Zalman CNPS7000A-Cu han har kjøpt følger det med kjølepasta så å kjøpe AS5 i tillegg er ikke vits. Kondensfjerner på hvilke som helst bensinstasjon fungerer og når en tar av gammel pasta.

Med andre ord, så er det bare å fjerne gammel kjølepasta når jeg har fått den nye kjøleren med dette middelet (kondensfjerner) og klæsje på ny som medfølger? Takk for tgode tips :thumbup: PS: det er B versjonen av Zalman kjøleren som kjøler bedre og veier 18g mindre.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Har nå fått kjøleren og den ser grom ut :thumbup:

Lurte på hvordan man påfører et jevnt lag med kjølepasta? Er ikke så flink til å se hva de gjør på bruksanvisnengene. :blush:

 

Fikk faktisk med en liten lommeradio på kjøpet. Veldig bra i og med at jeg ikke handlet for mye penger. :yes:

 

Kan forresten gi mine førsteinntrykk i morgen når jeg har fått testet den skikkelig ut. Har dessverre ikke tid i kveld.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Nå har jeg installert kjøleren. På silent mode er den stille. Easytune viser 33 celsius på 2200 mhz hastighet. (kan ikke bruke cool and quiet) På max load med et program som heter prime95 ligger den på 48 grader i silent mode. Tror dette er ganske bra, men blir vel lett å krype litt over 50 grader når jeg overklokker.

 

Forresten sjekket ut et program som heter Everest og som likner på Sisofts Sandra. Der måler de temp på Cpu til over 70 grader!! HK på 33 grader. Regner med at programmet måler feil og at det egentlig er 33 på Cpu. Dette sier jo Bios og easytune. Stoler egentlig ikke på noen. Selv ikke HK. Hjelp !!

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...