Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et Ti4200 er vel generelt bedre enn Fx5200.

Ja. Beklager å måtte si det, men 5200 er kanskje det dårligste skjermkortet som har sett dagens lys på veldig veldig lenge. Dette skyldes at det er et DX9-kort som ikke er spesifisert for å greie DX9-effekter i en noenlunde akseptabel hastighet. GeForce4-kortene er DX8.1-kort og viser derfor ikke endel DX9-effekter, dermed er disse kortene i de aller fleste tilfeller raskere, som oftest også i 3D03

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

har fått lave test resultater selv og lurte på hvorfor (abit X800)

så da i diverse forum at det var noe jeg kunne slå av eller noe slikt i 3dmark03??

har forgjeves prøvd å finne "noe" å slå av jeg da og er vel ikke den som er mest inne i dette med 3dM...

 

hjelp? :blush:

 

tror jeg får ca 8800 ett eller annet. det er 200 under det som står i tabell.

hadde 9600xt og der fikk jeg 4400(ca) etter å ha klokket opp kortet med rage 3D.

mens jeg da har følgende specs:

Abit IS7-E hovedkort

150GB HD

1GB RAM

P4 2,6 prosessor

kjører XP prof.

noe annet jeg burde ha med her?

 

så det når jeg testa dette på 9600XT kortet at jeg fikk laaangt under de andre som til og med hadde mindre ram og prosessor og det er vel derfor jeg lurer på hva jeg kan slå av eller kanskje forbedre her for å få bedre score?

 

noen? :ohmy:

Lenke til kommentar
Gollum' date='13/09/2004 : 13:50'] har fått lave test resultater selv og lurte på hvorfor (abit X800)

så da i diverse forum at det var noe jeg kunne slå av eller noe slikt i 3dmark03??

har forgjeves prøvd å finne "noe" å slå av jeg da og er vel ikke den som er mest inne i dette med 3dM...

 

hjelp? :blush:

 

tror jeg får ca 8800 ett eller annet. det er 200 under det som står i tabell.

hadde 9600xt og der fikk jeg 4400(ca) etter å ha klokket opp kortet med rage 3D.

mens jeg da har følgende specs:

Abit IS7-E hovedkort

150GB HD

1GB RAM

P4 2,6 prosessor

kjører XP prof.

noe annet jeg burde ha med her?

 

så det når jeg testa dette på 9600XT kortet at jeg fikk laaangt under de andre som til og med hadde mindre ram og prosessor og det er vel derfor jeg lurer på hva jeg kan slå av eller kanskje forbedre her for å få bedre score?

 

noen? :ohmy:

8800 er da ikke lite, med mindre X800-kortet ditt er et XT-kort.

Er det et PRO-kort, høres det veldig riktig ut.

Lenke til kommentar
Gollum' date='13/09/2004 : 14:50'] tror jeg får ca 8800 ett eller annet. det er 200 under det som står i tabell.

2,3% under det som står i en tabell (aner ikke hvilken tabell du har hentet det fra) bør sees på som ganske identisk. Forskjellen kan ligge i driverversjon, chipsett, CAS Latency på minnet, Prosessorhastigheten og mye annet.

Lenke til kommentar
Jeg får 7216 med mitt GeForce FX5950 Ultra kort.. :D

 

Men som sagt 5200kortet er sugent så det holder, få deg et nytt kort...:p

hadde også på jobben et 5200fx kort...

det suger bare helt enkelt...

da er det bedre med det jeg kjøpte etterpå til min egen pc altså 9600xt som jeg igjen nå har byttet med X800.

merk at jeg betalte 1600kr for 9600xt og ett 5200fx koster rundt 800kr.

 

men så over til mitt X800 igjen...

noen som vet ca hva man kan forvente når man klokker det opp med rage 3D?

hvor mye tåler det klokkes?

hørt at den justerer etter varmen på kortet underveis men aner ikke selv..

noen som har erfaring fra å klokke ett X800?

det er forøvrig ett PRO kort..

Lenke til kommentar
Gollum,13/09/2004 : 13:50] har fått lave test resultater selv og lurte på hvorfor (abit X800)

så da i diverse forum at det var noe jeg kunne slå av eller noe slikt i 3dmark03??

har forgjeves prøvd å finne "noe" å slå av jeg da og er vel ikke den som er mest inne i dette med 3dM...

 

hjelp? :blush:

 

tror jeg får ca 8800 ett eller annet. det er 200 under det som står i tabell.

hadde 9600xt og der fikk jeg 4400(ca) etter å ha klokket opp kortet med rage 3D.

mens jeg da har følgende specs:

Abit IS7-E hovedkort

150GB HD

1GB RAM

P4 2,6 prosessor

kjører XP prof.

noe annet jeg burde ha med her?

 

så det når jeg testa dette på 9600XT kortet at jeg fikk laaangt under de andre som til og med hadde mindre ram og prosessor og det er vel derfor jeg lurer på hva jeg kan slå av eller kanskje forbedre her for å få bedre score?

 

noen? :ohmy:

8800 er da ikke lite, med mindre X800-kortet ditt er et XT-kort.

Er det et PRO-kort, høres det veldig riktig ut.

Normal score er over 9000 ;)

Lenke til kommentar
Jeg har et GeForce FX5200, og en P4 2.66 GHz, og 1 GB RAM. Jeg hadde forventet bedre score enn 1000 3dmarks, men får dét med nyeste driver fra NVidia... Noen idéer om hva som kan være feil ?? :cry:

Det er nok ingenting feil. Et FX5200 vil vanligvis ligge mellom 1000 og 1300 avhengig av resten av maskinvaren.

Fikk 1800 med et Ti 4400, trodde ikke det kortet klarte 1000 poeng engang. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...