Gå til innhold

Noen som ble invita til EQ 2 Beta?


Anbefalte innlegg

Jeg får vel komme meg opp og installere de nyeste driverene til skjermkortet på PC'n til mamma nå tenker jeg, og se om det har noen betydning. Hadde ganske store ytelsesproblemer også, og det på en P4 3.0GHz med 1mb cache, 1024mb DDR-RAM og ATI Radeon 9800 Pro. Greit nok, det er en beta, men jeg håper likevel på bedre ytelse.

 

Ellers så synes jeg også at kamerastyringen kunne vært litt mer fleksibel, slik som på Anarchy Online.

Hehe! Er en god regel å ha alle nyeste drivere da :yes:

 

Er den ikke kamerastyringen det da? Har nå fått til alt jeg fikk til i Ao med kameraet!

I know! Oppdaterte til de nyeste driverene tidligere i dag, og alt gikk mye bedre. En hendig liten glipp fra min side.

 

Har også vent meg til kameraet nå, og funnet ut at det er ganske likt som i AO. Skulle likevel likt å kunne zoome mye lenger vekk, for å få oversikt.

 

Storkoser meg virkelig nå. Er så morsomt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for sykt med et spill hvor jeg må kjøpe ny PC for å kunne bevege meg gjennom byene uten at det skal ta 10 minutter å gå 200 meter ingame, og det på minimum settings.

 

At spillet skal leve i mange år spiller mindre rolle i denne sammenhengen. Et spill som ikke er spillbart på dagens hardware er ikke spesielt imponerende. Dog har vi jo sett dette tidligere fra SoA. Da de lanserte expansionpakken Shadows of Luclin er vel dette kanskje den dårligste og minst optimaliserte grafikken som noensinne er presentert i et spill.

 

Har dog bestilt ny PC i dag på grunn av Half Life 2 så det skal bli spennende å hvordan EQ2 kjører på den nye PC'en.

Lenke til kommentar
Hehe, vet ikke hva slags gammel dass du sitter på Heales, men dagens maskiner har ikke problemer å kjøre EQ2, så lenge det ikke er en utdatert en. Nei, du kan ikke kjøre på høyeste kvalitet, men det er heller ikke meningen. Spillet ser fremdeles bra ut om du spiller på f.eks "Balanced".

Jeg har justert det meste langt ned og problemene er størst i bysoner av type Qeynos. Qeynos North er bad, Qeynos South er enda værre og Qeynos Harbor er direkte latterlig.

 

Dagens PC er ikke high-end, men den kan uten problemer kjøre absolutt alle nye spill, bortsett fra EQ2.

 

De som leser betaforumene både for Europa og USA vil allerede ha sett hundrevis av postinger fra betatestere som sliter voldsomt med ytelsen.

 

Det er nok noen sjeler som sitter på veldig high-end PC'er som synes det kjører ok, men på den annen side er heller ikke EQ2 spesielt fantastisk heller - selv på high settings.

 

At spillet kjører sirup på en 2 år gammel PC med alle settinger på bunn viser bare at Sony fortsatt ikke evner å utvikle egen teknologi.

 

Omtrent like ille er dette tullet med locked encounters og det faktum at man ikke kan hjelpe andre. Sitter mest av alt med følelsen at jeg spiller Baldur's Gate 3 sammen med maks 5 andre.

Lenke til kommentar

Jeg har da sett spillet på max og det imponerte ikke meg i hvertfall. For all del, det ser flott ut, men imponerende er det på ingen måte.

 

Selv om SoA kaller dette en beta er det en sannhet med modifikasjoner. Det er mer en stress test med tanke på at spillet er planlagt lansert før nyttår.

 

Der hvor WoW kjører en lang beta som faktisk gjør det mulig å teste kjører Sony som alltid en kort beta slik at de kjappest mulig kan få penger i kassa.

 

Det kjipeste er uansett at EQ2 lever opp til myten om at MMORPG spill blir stadig mer "dumbed down" for causal gamere.

 

Liten risk og lite challenge. Er noe fundamentalt galt når min level 11 cleric banker møkka av 3 blå mobs på rad.

 

Nei, får vel leve på minnene av EQ og i motsatt ende se frem til Vanguard: Sage of Heroes. Sigil Games vet i hvertfall at spillerne trenger en real utfordring, og de har ikke gått i fella å lage en intern sirupkoker.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...