Gå til innhold

Stabil ekstern harddisk ?


waybck

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har god bruk for en rask ekstern harddisk, og har kikka litt på 250 og 300 gb usb2 og firewire variantene til Maxtor og WD.

 

I brukeres erfaringer under produktguide her på hw.no ligger det blant alle positive erfaringer en god del slakt av disse harddiskene. Mye diskkræsj og tap av data ser ut til å være vanlig på disse...

 

Gir disse erfaringene et vrangbilde av stabiliteten til disse diskene, eller er det litt så som så ?

 

Jeg tar veldig gjerne imot tips på hvilke eksterne hardisker i størrelsen 160gb til 300 gb som regnes som pålitelige, da jeg ikke er interessert i å sitte med backup av backup av backup bare for å sikre meg. Vil gjerne ha noe raskt, billig og stabilt dersom det finnes...

 

Noen anbefalinger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt deg å bygge din egen eksterne harddisk. De fleste websjappene har et utvalg av eksterne diskkabinetter som du kan stappe inn en vanlig ATA-disk i. Når en gjør det på denne måten, er man friere når det gjelder valg av disk :yes: Jeg anbefaler å sate på en løsning med IcyBox og Seagate Barracuda 7200.7. 200GB ligger rundt 1k for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...