Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Azureus og port 6969


Anbefalte innlegg

Har brukt dette programmet med mye bedre d/l enn Shareaza lenge nå.

Men plutselig står d/l dønn stille. Port 6881 som A. bruker er åpen.

Fikk dog opp en feilmelding om at port 6969 allerede "var i bruk" en gang jeg

startet programmet.

 

Har hatt litt trøbbel med en psyko type som vet IP'en min.

Kan han ha funnet på noe ugagn kanskje?? :hmm:

 

 

edit: jeg får visst noe hastighet på enkelte torrents, men det svinger i motsetning til

å være dønn stabilt før.

Endret av surfin atari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv heller å sette en annen port enn 6881...Det er noen torrents som sperrer for den porten..

 

Når det gjelder port 6969, så har jeg ikke noe godt forslag, men prøv å gå på start --> skriv cmd --> skriv så netstat -n så ser du trafikken ut/inn av pc'n din..

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Nei det sa jeg ikke, det er enkelt torrent steder som sperrer for port 6881, men antagelig så er vel du på den mest kjente av bit torrent stedene, og der er det stort sett port 6881 det går i, men det er en del torrent's som er posta der en må hente ned ved å bruke andre porter..

 

Når det er sagt, så skal en vel ikke se bort fra at det KAN være noen isper som sperrer/struper trafikken på de mest kjente fildelingsportene..

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Det er et fy-ord. :shrug:

 

DDoSingen var på sitt verste for en stund tilbake, da Torrentce og Donkax kastet inn håndkleet takket være faenskapen.

 

Men det hjelper ikke på at mange bruker råtne klienter heller. F.eks de tidlige versjonene av Shareaza og en annen jeg ikke husker navnet på hamret trackere konstant, jeg fikk kikke på en logg fra en populær tracker og herrejebus, det var ikke pent. Håper inderlig at de oppfører seg litt penere nå, men jeg ville ikke være forundret om det ikke var tilfelle.

 

Edit: Anonymisert. :>

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Azureus er i så fall kanskje et dårlig egnet program, siden det bare benytter en port om gangen så vidt jeg har forstått?

Tja....hver torrent du laster ned bruker hver sin port...uavhengig av klient..

 

dvs...har du åpna en range på 10 porter, så kan du ha 10 samtidige downloads...

 

arrester meg om jeg tar feil, men det er sånn det fungerer tror jeg..

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg plate- og filmbransjens oppførsel minner om motstanden Semmelweis ble møtt med da han forsøkte å få leger til å vaske hendene mellom operasjoner tidlig på 1900-tallet.. Her snakker vi om å skalle hodet hardt inn i en paradigmatisk vegg..

 

Skulle ønske de heller brukte kreftene på å åpne for billige nedlastinger uten bruk av råtten proprietær teknologi..

 

 

edit: Heia: Azureus bruker bare en port.

Endret av surfin atari
Lenke til kommentar

 

edit: Heia: Azureus bruker bare en port.

Hmmm..

 

Hvorfor har en muligheten til å sette ett port område i oppsettet på Azurus da...

 

Hvis den bare bruker 1 port...

 

Men, men....Jeg er ingen expert på torrent og disse's klienter...

 

"Now, only one port is necessary, no matter how many active torrents there are. "

 

Den er grei...Jeg har tatt helt feil...

 

Har blanda sammen Azurus og Torrentstorm...Det er Torrentstorm som en kan sette ett portområde, ikke Azurus..

Endret av Heia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...