Gå til innhold

Nt PC til lydredigering


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle investrere i en ny PC-boks - hovedsaklig brukt til lyd og musikk. Etter hva jeg har forstått er det da Intel som er det rådende. Men hvilket HK? HEr er det sannelig mye jeg ikke kan noe om.

 

Litt av begrensingen er at jeg ønsker å få PCen bygget ferdig (Hjemme-PC ordning) så dermed må alt kunne leveres av en og samme butikk. Har hatt gode erfaringer med PSData så blir nok dem som stikker av med ordren.

 

Etter å ha rota litt rundt har jeg kommet til følgende - og korriger der jeg har tatt feil:

 

Ettersom jeg inntil nå har klart meg meget godt med et 6-7 år gammelt 3DFx kort skulle innebygd grafikk-kort være mer enn nok. Blir ikke mye spill på denne karen.

 

Hovedkort: ASUS P5GD1-VM (1035)

CPU: Intel P4 3.0 Prescott (1662)

RAM: Geil 1.0GB (2x512) PC3200 Value (1668)

HD: Wd 160GB 7200RPM S-ATA (2 stk) (1726)

CD: Lge 52x ( 128)

DVR-brenner: Plextor PX-712A/T3K ( 924)

Kabinett: Chieftec BX-01B-B-B (360W) ( 781)

 

Det skulle bli den nette sum av: (7924)

 

I tillegg har jeg mye lyst på E-Mu 0404 lydkort til ca tusenlappen.

 

Går det an å ha mye moro med dete? Er det noe jeg har glemt? Noe som bør endres? Tar gjerne imot tips...

 

 

Noen gode forslag til høytaler-system? Har ikke bruk for mer enn stereo - men vil gjerne ha god-lyd så det rekker. Har sett på Behringer B2030P til rett under 3000,- hos Riff.no Har fått gode kritikker. Men noe annet som er smartere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok mere amatørmessig bruk ja. Vil tro at bruken vil være omtrent slik: Spill inn - rediger - rødme i skam - slett. Ren hobby mao. I bunn og grunn kan en si at lommeboken er en smule større enn både kreativiteten og talentet. Absolutt en skyt fugl med kanon-greie

Endret av Leonberger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...