Gå til innhold

Problemer med boot


Wizendraw

Anbefalte innlegg

Jeg reinstallerte nettopp windows etter virus-problemer.

 

Det funka fint først, og jeg skrudde av pcen litt for å fikse noen vifteting.

Da jeg skrudde på igjen (strømmen hadde vært slått av), så fikk jeg beskjed om at disken var invalid eller noe sånt.

Jeg trodde det skyldtes at jeg hadde vært uforsiktig med kabler, og prøvde diverse før jeg ga opp og reinstallerte.

 

Da jeg skulle legge meg i går kveld skrudde jeg av.

Da jeg så skrudde på i morges fikk jeg samme beskjed.

 

Hva kan problemet være? Jeg har aldri hatt sånne problemer før, og jeg tror ikke noe kabler er løse, men jeg er ikke helt sikker.

Se specs i profil.

 

*Håpe på svar*:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har hatt samme problem med en pc. Dvs at jeg får opp

 

"Invalid system disk

Replace the disk and press any key to continue"

 

Uten at det egentlig er noe feil. Problemet mitt var at disken brukte for lang tid på å initialisere seg under vanlig oppstart. Prøv å boot opp, trykk ctrl+alt+delete (warm boot) evt trykk på reset knappen (cold boot).

 

Hvis det er det som er problemet skal løsningen ovenfor løse problemet. Hmm.. Har også en disk som likte seg best i 45 graders vinkel.. Hvis den ikke stod i 45 graders vinkel fikk jeg samme feilmelding som det ovenfor.

 

Tipper begge problemene kunne vært løst med en bios oppdatering.

Lenke til kommentar

Er ikke inne i sånt som primary/logical partitions. Men er det sånn at man bare kan ha èn primary på hver disk?

 

(Skal prøve å boote med PM rescue diskettes og sjekke)

 

EDIT: Ja, C: var logical... skal boote opp nå og sjekke :D

 

EDIT2: Det skal funke å konvertere en logical til primary og fortsatt få OS til å fungere? (Den jobber med konvertering nå...)

 

EDIT3:

Har løst problemet nå. Det hele skyldtes logisk/primær. Jeg ble imidlertid nødt til å reinstallere windows... men jeg er bare glad det ordnet seg

 

Takk for hjelpen alle, spesielt Hårek :D

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...