Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL m/Billion Wireless ADSL modem/router


Anbefalte innlegg

Hei, etter å ha slitt i en ukestid og etter utallige telefonsamtaler med diverse supporttelefoner tenkte jeg å gjøre mitt for at andre skal slippe å gå gjennom det samme som meg. Her kommer derfor et par tips for å få satt opp Billion Wireless Adsl modem/router BIPAC 5100WB sammen med Telenor Online ADSL.

 

Forresten hvis du er i ferd med å bestille Online ADSL, undersøk heller om du kan få ADSL fra noen andre som f.eks Nextgentel! Jeg hadde ikke noe valg!

 

Ok. Sjekkliste for BIPAC 5100:

- Logg deg inn på routeren (192.168.1.254)

- Kjør Wizard-setup

- Den skal settes i routing modus og skal bruke PPPoE

- Den skal bruke LLC ikke VC multiplexing

- Og Virtual Circut ID verdiene du skal bruke er:

VPI=8/VCI=35

 

I tillegg må du huske å bruke hele mailadressen som brukernavn ([email protected]) og skriv rett passord!

 

Ellers kan resten av verdiene være som default.

 

For å sjekke om ting er ok er diagnostic-testen på slutten av wizarden grei å bruke, eller så kan man sjekke WAN settingene i system status. Man kan også pinge fra modemet ved å gå inn på diagnostic/General.

 

Håper denne kan være til hjelp for noen stakkarer som ender opp med et ikke-ferdigoppsatt adsl modem fra billion.

 

Sjur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, etter å ha slitt i en ukestid og etter utallige telefonsamtaler med diverse supporttelefoner tenkte jeg å gjøre mitt for at andre skal slippe å gå gjennom det samme som meg.

Håper denne kan være til hjelp for noen stakkarer som ender opp med et ikke-ferdigoppsatt adsl modem fra billion.

Tja, http://www.bgc.no/ er importør av disse fra høsten av, regner med de legger ut noen veiledninger og FAQ om disse.

Jeg har satt opp noen slike og det eneste som er viktig og ikke så lett og finne for alle er VPI/VCI-verdiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...