Gå til innhold

Nokia 6600 og Headsett


N-6600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6600 kan spille mp3 ja. Du må bare ha et program, som f.eks. Ultramp3 som jeg synes er best da :)

 

Men om lyden blir bra? Nja... Det funker, men jeg ville ikke brukt 6600 som noen mp3 spiller. Da er SX1 MYE bedre. Hvis du absolutt MÅ høre på mp3 med 6600 så kjøp nokia sitt headset HDD-1, da blir det lyd i begge ørepluggene, men bare monolyd som er forholdsvis dårlig og svakt. Men det funker i nødstilfelle ;)

Lenke til kommentar
lyden er litt lav ja, du kan kjøpe HDD-1 av meg for en hundring eller noe slikt, bare pm meg (Skjønner ikke hvorfor ikke tyvene tok med seg headsettet sammen med min 6600) (Headsett brukt i fem dager, puter kan skiftes)

Har allerede bestillt og betalt desverre. Men det sikkert noen andre her som er interresert. Kjenner en som muligens er interresert. Skal spørre.

 

Blir lyden på høytaleren skrudd av når du setter i øreproppene?

Lenke til kommentar
Spurte om det samme på dette forumet, og da fikk jeg svar om at lyden ble like dårlig.. ;)

Tja. Den oppleves litt bedre for meg med en enkel HDC-5 enn via høytaleren, men den er fortsatt ikke mye bra. Dette er begrenset av hardwaren på telefonen. Her er en oversikt over lydegenskapene på noen forskjellige S60-modeller hentet fra OggPlay:

 

Phone     Model      Highest Sampling Rate(Hz)  Stereo
------------------------------------------------------
Nokia     3650       16000                      No
Nokia     3660       16000                      No
Nokia     6600       16000                      No
Nokia     6620       44100                      Yes
Nokia     7610       44100                      No
Nokia     7650       16000                      No
Nokia     N-Gage     16000(1)                   No(1)
Nokia     N-Gage QD  ?                          ?
Siemens   SX-1       44100                      Yes

(1): The buit-in audio player of this phone supports 44100Hz in Stereo, but it doesn’t allow 3rd party developers to use it, thus Oggplay is restricted to use 16000Hz in Mono.

Lenke til kommentar

bra at noen endelig tester dette :p har også 6600, men nøler litt med å kjøpe noe ekstrautstyr... tenkte at jeg skulle teste først (men så kjenner jeg ingen som har headset til 6600) og så kanskje kjøpe etterpå... Fordi hvis det var brukbart (når man går til skolen, på bussen i 10 min, eller andre steder hvor det er forholdsvis stille) så skulle jeg også utvidet minne med et nytt MMC kort på 256 MB...

 

Har uansett minidisk som leverer EKSTREMT bra lyd, men det er så tungvint å få musikken inn på MD (må spilles inn i realtime :S, dvs det tar like lang tid å spille inn, som det tar å spille av en sang)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...