Gå til innhold

Har en kompis som har fått ny pc


Zary

Anbefalte innlegg

Han har kjøpt seg ny pc å den starter ikke opp slik at vi får et skjermbilde.. Dvs at cpu viften går slik den gjør når cpu'n-chiller.. ellers så ser det ikke ut som at harddisken funker .-.- Hadde satt pris på noen tilbake meldinger på vist det er noen som har opplevd det sammen.. jeg får altså ikke opp noe skjerm bilde.

 

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er altid like moro... Nå er jeg ikke noe ekspert på området, men hvis disken er helt død burde du prøve å starte maskina uten disk... se om du får opp noe skjermbilde. (kan også prøve å ta ut agp kortet og sette det i på nytt, har vert borti en del maskiner der det er dårlig kontakt i AGP slotten.) Lykke til uansett ;)

Mvh. William

Lenke til kommentar

Har testet det ut nå, å ser ikke teng til livsteng på skjermen.. Lyse blinker en tur til grønn så er det av igjen.. Er ingen lyd fra hovedkort i oppstart eller noe i den dur.. Begynner å lure på om det kan være Skjermkort eller cpu, veldig usikker på det med cpu dog.. Men hvordan kan en cpu være skadet på andre måter som ikke er synelig en at den er brent.. Vet åssen det ser ut når den er brent men aner ikke hvordan jeg kan se andre feil :p

 

På forhånd takk :]

 

mVh "Lærligen" Mats-Jøran :]

Lenke til kommentar

Hvis jeg forsto dette rett, så starter ikke pcen i det hele tatt da, eller?

hva slags maskin er det?

 

Edit: Det at prosessor vifta sviver beviser EN ting... power suplyen din funker! ;)

Menneh, prøv å ta ut alt du kan, og sett det inn igjen... mye sansynlig at det er dårlig kontakt en plass.... kan jo altids prøve å ta ut alle kabler og kort, og sette dem inn igjen på nytt...

Endret av wildjam
Lenke til kommentar

Du skjønte meg rett der :p Hmm... ekke så keen på å rykke å dra i alt jeg da:I Men men, får vist sjekke om du har noe i det du sier.. Han sa han hadde prøvd med pci skjermkort men sjekke akk det samme... Var kliss likt når jeg fikk en brent prosessor tilsendt engang -_- m-m. Takker for råd affal :]

 

mVh Mats-Jøran

Lenke til kommentar

Nå har jeg sjekket ut cpu.. Å det ser skummelt ut, det er en svart prikk i nedrekanten av kjærnen.. Å jeg tror nok det kan være tilfellet at cpu'n er brent.. Det kan jo ikke være med på kjøpet en sånn stygg svart flekk.. ligger en kant rundt kjærnen.. med svart-- soso.. ekke helt stø på dette dog, men det minner meg om når jeg brente min cpu :p

 

mVh "Lærling" Mats-Jøran

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...