Gå til innhold

Svart skjerm! Hva er galt?...Help!


Mr_Tiger

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg gikk ifra pcen igår i ca 1 time. Når jeg kom tilbake var skjermen helt svart. Viftet med musa og trykte på tastaturet i hop om at det var skjembeskyttelsen som var på, men det hjalp ikke.

Når jeg prøver å slå på pcen nå, stopper den etter noen få sekunder. Jeg får ikke opp noen feilmelding...skjemen er bare svart.

Prøvde å sette inn et annet skjermkort, men det hjalp ikke. Skjermen funger....siden den fungerer på serveren min.

Har aldri hatt lignene feil....håper noen av dere kan hjelpe meg.

Dette er min pc:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

 

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out,

 

Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jah.... denne feilen fikk jeg også for nesten en uke siden. da la jeg pc'en i stua, og begynte å feilsøke... byttet ut alt med gamle deler, bortsett fra hovedkortet... uansett, etter timer med å sette sammen pc'en i alle mulige kombinasjoner, og enda flere timer på telefonen med alle forskellige kundeservicer, hadde jeg kommet frem til dette:

 

Alt funker, men ikke sammen.

 

Helt til en av de på kundeservice på datakjeden kom på at det kanskje kunne hjelpe å resete cmos, dette så heller ikke ut til å hjelpe, men etter at jeg hadde gjort det 4-5 ganger så det ut til å endelig gi fra seg litt liv. sakte men sikkert byttet jeg ut del etter del til de nyeste delene mine... og nå sitter jeg med pc'en helt lik den var når jeg først fikk problemet... jeg lurer fortsatt på hva det var som var problemet, men vil ikke prøve å funne det ut. (selv om det tyder på at det var bios)

 

Alt jeg kan si til deg er at du bare får be til gud og håpe på at du ikke blir foruten pc alt for lenge... :no: lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei! Ser at du har MSI hovedkort.

 

Det har jeg også.

 

På MSI hovedkortet mitt er det 4 lysdioder som lyser rød/grønn etter som maskinen starter og os lastes inn.

 

Hvis det er noe galt med maskinen stopper bootingen. Da kan jeg se på lysene hva som gjør at maskinen ikke starter.

 

I manualen til hk står det en forklaring og guid på dette.

hei, kan ikke huske at jeg har sett noen lysdioder på hk eller noe om det i manualen.

Hvilket type msi hk har du?

Lenke til kommentar
Hei! Ser at du har MSI hovedkort.

 

Det har jeg også.

 

På MSI hovedkortet mitt er det 4 lysdioder som lyser rød/grønn etter som maskinen starter og os lastes inn.

 

Hvis det er noe galt med maskinen stopper bootingen. Da kan jeg se på lysene hva som gjør at maskinen ikke starter.

 

I manualen til hk står det en forklaring og guid på dette.

hei, kan ikke huske at jeg har sett noen lysdioder på hk eller noe om det i manualen.

Hvilket type msi hk har du?

jeg har også msi.. og kan fortelle deg at ledsene ikke er på selve hovedkortet... men det skal følge med på de aller fleste modeller, en 'D-bracet' som det er 1-2 usb porter på og 4 lys dioder, så prøv dem, forklaring finner du som tidligere nevn i manualen....

men det skal sies at det har ofte skjedd at den ikke har vist helt rikting også...

Lenke til kommentar
Hei! Ser at du har MSI hovedkort.

 

Det har jeg også.

 

På MSI hovedkortet mitt er det 4 lysdioder som lyser rød/grønn etter som maskinen starter og os lastes inn.

 

Hvis det er noe galt med maskinen stopper bootingen. Da kan jeg se på lysene hva som gjør at maskinen ikke starter.

 

I manualen til hk står det en forklaring og guid på dette.

hei, kan ikke huske at jeg har sett noen lysdioder på hk eller noe om det i manualen.

Hvilket type msi hk har du?

jeg har også msi.. og kan fortelle deg at ledsene ikke er på selve hovedkortet... men det skal følge med på de aller fleste modeller, en 'D-bracet' som det er 1-2 usb porter på og 4 lys dioder, så prøv dem, forklaring finner du som tidligere nevn i manualen....

men det skal sies at det har ofte skjedd at den ikke har vist helt rikting også...

oki, den brakketen husker jeg...men har ikke montert den.

Får prøve å montere den fast når jeg kommer hjem.

Får hope den kan hjelpe meg med å finne feilen.

Gruer meg evnt. å sende noe i retur til pcutstyr..de brukte 7 1/2 uke sist jeg leverte inn hovedkortet.

Hatt pc`en i 3 mnd nå, og nesten 2 av dem har gått til returtid...phuu

Lenke til kommentar

Montert på led braketten nå.

Jeg får 4 grønne lys.

Har blad igjennom manualen, men der står det ikke noe om hva de forskjellige kombinasjonene betyr. Det står bare at det er 16 forskjellige kombinasjoner.

Er det noen som vet hva det betyr..eller hvor jeg kan skalle opplysninger.

Har prøvd å laste ned manualen fra msi, men den er lik den jeg har.

Lenke til kommentar
Montert på led braketten nå.

Jeg får 4 grønne lys.

Har blad igjennom manualen, men der står det ikke noe om hva de forskjellige kombinasjonene betyr. Det står bare at det er 16 forskjellige kombinasjoner.

Er det noen som vet hva det betyr..eller hvor jeg kan skalle opplysninger.

Har prøvd å laste ned manualen fra msi, men den er lik den jeg har.

har den jeg... men orker ikke å skrive inn :blush: .. men hvilken kombinasjon er det a? så kan jeg fortelle deg hva den ene betyr

Lenke til kommentar

Kortslutning på Hovedkortet? det skjedde med mitt, og da skjønner ikke den diagnose greia en dritt. Gjorde iallefall ikke det her.

Du har iallefall lignende symptomer, så det kan være det..

 

I mitt tilfelle kortslutta kortet da det kom inntil metallplata på kabinettet, så jeg kobla sammen pc'n på stuebordet, og det funka :) Så nå ligger det papp mellom HK og kabinett. (Grunnen:Kjøleblokka var tung nok til å lage "bul" på HK så det kom inntil bakplate)

Endret av Li1
Lenke til kommentar
Montert på led braketten nå.

Jeg får 4 grønne lys.

Har blad igjennom manualen, men der står det ikke noe om hva de forskjellige kombinasjonene betyr. Det står bare at det er 16 forskjellige kombinasjoner.

Er det noen som vet hva det betyr..eller hvor jeg kan skalle opplysninger.

Har prøvd å laste ned manualen fra msi, men den er lik den jeg har.

har den jeg... men orker ikke å skrive inn :blush: .. men hvilken kombinasjon er det a? så kan jeg fortelle deg hva den ene betyr

Det lyser kun 4 grønne lys..de blinker ikke, fast lys før maskinen stopper etter ca 5sec.

Lenke til kommentar

Sry for att jeg spørr men når du starter maskinen, booter andre ting opp ? hardisk osv? eller stopper d før den lager noe lyd ?. Det du også kan prøve er å sette ned cpu hastigheten til safemode, d er også en jumper som er på de fleste nye MSI korta. Det er ikke den CMOS jumperen men den setter ned CPU fra 133 Mhz til 100. Eller 166 til 133 da, avhengig av hvilket kort. Prøv å resette den , J11 tror jeg den heter men les i manualen !

Lenke til kommentar
4 grønne lys, da stemmer alt lflg bracketen. Da begynner lasting av operativ-system og sånt.

RØD RØD

RØD RØD

 

Da er prosessoren skadet, eller ikke installert skikkelig.

 

RØD GRØNN

RØD RØD

 

Da er minnet skadet, eller ikke installert skikkelig.

hmm. nå har ikke jeg fått montert braketten før maskinen krasjet....har det noe å si.

Hvor fant du den led lista, det står ikke i manualen min.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...