Gå til innhold

PC-en fryser seg hele tida!


bowelripper

Anbefalte innlegg

Rett som det er fryser PC-en seg i Windows XP, dvs. alt står helt stille og det er null respons verken fra tastatur eller mus. Eneste utvei er reset-knappen. Dette kan skje når som helst. Jeg tenkte kanskje det var noe dritt med Windows, så jeg reinstallerte det, men det samme skjer igjen - etter fersk installasjon! Før har PC-en funka fint, så det er et problem som plutselig har oppstått.

 

Er det sannsynlig at det er et hardware-relatert problem? Hva kan i så fall årsaken være?

 

Setter pris på hjelp, for dette er utrolig frustrerende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekka temp , de kan være en vifte som ikke går som den skal eller at det er mye støv i kjølern , bare et forslag.

CPU-temp. ligger på rundt 54 grader C. Har ikke sjekka om det er mye støv inni kabinettet ennå, men skal gjøre det.

 

 

CPU: AMD Athlon XP 1700+

Hovedkort: AOpen AK73(A)-V

RAM: 256 MB (tror det er "no name")

Realtek nettverkskort

Plextor CD-brenner

Acer CD-ROM

Grafikkort: 3dfx Voodoo5 5500

Harddisk: IBM Deskstar 40 GB

Sound Blaster Live!

Lenke til kommentar
Har du sjekka temp , de kan være en vifte som ikke går som den skal eller at det er mye støv i kjølern , bare et forslag.

CPU-temp. ligger på rundt 54 grader C. Har ikke sjekka om det er mye støv inni kabinettet ennå, men skal gjøre det.

 

 

CPU: AMD Athlon XP 1700+

Hovedkort: AOpen AK73(A)-V

RAM: 256 MB (tror det er "no name")

Realtek nettverkskort

Plextor CD-brenner

Acer CD-ROM

Grafikkort: 3dfx Voodoo5 5500

Harddisk: IBM Deskstar 40 GB

Sound Blaster Live!

Har du hadd den Pc'n lenge? Ut ifra spec's ser den ikke helt ny ut.

 

Noe som får meg til å tenke på ett tips som ble gitt til en annen person, nemlig at det kan ha oppstått dårlig kontakt mellom noen komponenter inni PC'n din.

Prøv å demontere pc'n din og sett den sammen, se på 'sporene' på kortene (skjermkort, lydkort osv) dine om det har samlet seg litt skitt der.

Lenke til kommentar

PC-en er ikke splitter ny, nei. Støvsugde inni kabinettet i stad. Når jeg slo den på la jeg merke til at en vifte på hovedkortet ikke gikk. Dessuten skjedde det ikke stort,skjermen var helt svart. Etter å ha trykket reset en del ganger kom jeg omsider til "Windows did not start successfully"-bildet hvor jeg kan velge mellom "Start Windows normally", "Safe mode", osv. Trykker jeg førstnevnte fryser PC-en seg nesten umiddelbart. Velger jeg "Safe mode" fryser den alltid når den kommer til fila "mup.sys".

 

Har ennå ikke kommet inn i Windows ...

Lenke til kommentar
PC-en er ikke splitter ny, nei. Støvsugde inni kabinettet i stad. Når jeg slo den på la jeg merke til at en vifte på hovedkortet ikke gikk. Dessuten skjedde det ikke stort,skjermen var helt svart. Etter å ha trykket reset en del ganger kom jeg omsider til "Windows did not start successfully"-bildet hvor jeg kan velge mellom "Start Windows normally", "Safe mode", osv. Trykker jeg førstnevnte fryser PC-en seg nesten umiddelbart. Velger jeg "Safe mode" fryser den alltid når den kommer til fila "mup.sys".

 

Har ennå ikke kommet inn i Windows ...

Får jo håpe du vet hva du gjorde da du brukte støvsugern ,den har tatt knekken på mange pcèr , personelig bruker jeg trykkluft på boks .

Lenke til kommentar
Trykker jeg førstnevnte fryser PC-en seg nesten umiddelbart. Velger jeg "Safe mode" fryser den alltid når den kommer til fila "mup.sys".

 

Samme problem hos meg. Jeg får boota hvis jeg putter inn windos cd-en og velger å reinstalle som fiks (uten format), men det tar kjapt 30-40 minutter, noe jeg syntes er litt drøyt for en boot, for å si det mildt

Lenke til kommentar
PC-en er ikke splitter ny, nei. Støvsugde inni kabinettet i stad. Når jeg slo den på la jeg merke til at en vifte på hovedkortet ikke gikk.

kan være at du har en feil her ja.. vifta på Hk bør nok gå, blir litt varmt ellers.

prøv å bytt den/ avkjøl kjøleribba på en annen måte under oppstarten.

 

kommer du lenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...