Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billig gigabit switch?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Købte denne GigaSwitch fra D-Link. Er ganske fornøyt med den.

Muligt du finner den billigere andre plasser (fant den ikke i produktguiden).

Vanligvis er der ikke forskell på 5 og 8-porters switcher fra samme producent.

 

Edit: Hadde stødig 8 Mbyte/s på en 100 mbit/s switch før - nu har jeg ca 16-22 mbyte/s på GigaSwitchen.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Med en vanlig maskin så trenger du ikke gb nettverk, klarer ikke dra nytte av det uansett.

 

Skal du ha gb nett som leverer gb så må du høyere opp i pris, MYE høyere opp, prøv å last de billig switchene fullt....

Det er en grunn til at baseline switchene til 3com med 8gb porter koster over 3k, samme med hp, cisco(som ligger LAAANGT over 3k..hehe).

 

Linksys er det verdt å ta en titt på, er blitt Cisco's hjemme/budsjett produkter, de har en 8 port gb switch til ca 1600 hos mpx, har mer tro på at den leverer varene enn dlink, cnet.(har litt mer tro på noe cisco putter navnet sitt på) :cool:

Lenke til kommentar

Naa skal det ogsaa nevne en veldig faktor, og det er at typisk med et "vanlig" nttverks kort saa vil man typisk klare aa dra opp i 3-600Mbit (kommer an paa kvalitet), men det skal dog nevnes at det finnes et Gb kort som drar opp i hele 900Mbit (sitter ikke paa min maskin naa saa har ikke link, skal finne den seinere). Det koster aa vere kar, kortet koster ikke "mer" enn US$500 :)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Har nemmelig 3 maskiner med GB kort (innebygget), AMD 2500+, kjører på en standard 100 i dag. Trodde jeg kunne få noe bedre ytelse med en enkel Cnet eller SMC switch men det lønner seg ikke?

 

De ligger rundt 1000kr for en 5 porter, eller 1500 for en 8 porter. Kjøp heller et bedre merke med 5 porter for 1500?? 8 porter er greit på lan da.

Lenke til kommentar

Kvalitet foran kvantitet er det som gjelder med stoee bokstaver når det kommer til gb nettverk...

 

Det er som oftest ikke nettverket som er flaske halsen i mindre nett..

 

en annen god billig gb switch http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33502

 

 

btw. Om man skal ha en switch som klarer å levere til ett nettverk med noen kort ala det Frankie nevner så koster de stort sett mer enn en vanlig pc... :cool:

Endret av chma
Lenke til kommentar
Naa skal det ogsaa nevne en veldig faktor, og det er at typisk med et "vanlig" nttverks kort saa vil man typisk klare aa dra opp i 3-600Mbit (kommer an paa kvalitet), men det skal dog nevnes at det finnes et Gb kort som drar opp i hele 900Mbit (sitter ikke paa min maskin naa saa har ikke link, skal finne den seinere). Det koster aa vere kar, kortet koster ikke "mer" enn US$500 :)

 

Frankie

Singapore

Tror CSA Gb-kontrolleren til Intel som man finner på i875-baserte hovedkort kan dra ganske bra opp...

Lenke til kommentar
Alright, naa fant jeg endelig linken. Det skal sies at de som har gjort denne testen ikke har oppdatert siden 2002 (aa litt utdatert er det ja)

Det som ble vinneren i denne testen er [url="http://www.cs.uni.edu/~gray/gig-over-copper/gig-over-copper.html"]Syskonnect SK9821[/url]

Men saa klart det er my som har skjedd paa de to siste aarene, og det skal ikke forundre meg at det kan vere kort som klarer enda bedre enn det Syskonnect har gjort. Er det noen som finner oppdaterte tester der ute hiv inn en link her da :)


JEg fant en annen test akurat naa hos [url="http://www.digit-life.com/articles2/gigeth32bit/gig-eth-32bit-2.html"]digit-life.com[/url]

Men alikavel ser det ut til at det er syskonnect sk9821 som drar ifra Intel sitt 1Gigabit kort ogsaa nesten 200Mbit.

Edit: la inn link til test

Frankie
Singapore Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

Jeg ble litt interresert i dette emne igjen *ler* saa da maatte jeg bare lete litt igjen paa nettet.

 

Syskonnect SK9821 som jeg nevnte i forste post har synket DRASTISK i pris siden 2002, da kostet det rundt $560, naa ser jeg at prisen er synket ned til ca $165 hos Cyberstorage

 

Det Syskonnect kostet for 2aar siden er det start prisen er paa et Myricom nettverks kort (kun fiber utgave).

 

Et annet merke er Quadrics men dette er nok langt utforbi hva vi vanlige mennesker kan betale for hastighet....

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...