Gå til innhold

overklokking av XP2500+


Zero dud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

abit nf7s v2.0 hovedkort ruler :cool: se min pc

abit an7 tror jeg funker og... der går det ann å klokke fsb i windows i software...

På minne tror jeg at jeg ville gått for corsair eller ocz pc3200 ram, og helst cas latency 2.. standard er 2.5 :) (2 forskjellige prisklasser)

 

Ja, det er foresten litt viktig at det er revision 2.0 av kortet såvidt jeg har forstått det :thumbup:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118267&view=detailed e det dette dere snakker om men det står ingenting om SATA ? men dette hadde jeg før mitt sprengte da! jeg fikk beskjed om at det hadde skjedd me mange andre kort av samme type! noen som vett hva jeg snakker om? men tror det ikke va NF7-S V2.0.. men burde jeg satse på ram høyere en 3200. kan jeg bruke 3500(3700) eller noen i den duren? noen som vett det? hva er det høyeste jeg kan komme me vifte kjøling tror dere.
Lenke til kommentar

kan noen finne link til meg. Finner bare dette jeg Abit NF7 V2.0. er det samme hovedkort. men hva ville dere anbefalet Nvidia eller ATI jeg klarer ikke bestemme meg. noen som kan hjelpe. blir såfall bare X800 Pro eller Nvidia 6800GT går det an og klokkes til Ultra på noen måter? eller? noen som kan hjelpe der?

Lenke til kommentar
kan noen finne link til meg. Finner bare dette jeg Abit NF7 V2.0. er det samme hovedkort. men hva ville dere anbefalet Nvidia eller ATI jeg klarer ikke bestemme meg. noen som kan hjelpe. blir såfall bare X800 Pro eller Nvidia 6800GT går det an og klokkes til Ultra på noen måter? eller? noen som kan hjelpe der?

Jeg har 6800GT, men jeg tror ikke du vil merke så veldig stor forskjell mellom ATI og Nvidia så lenge du kjøper et kort på øverste hylle!

Når det gjelder hovedkort mener jeg det samme. Det er irrelevant om du velger Asus eller Abit. Det er 2 gode merker som har solide hovedkort som er lett å overklokke.

 

Skjær igjennom og riv ut utstyr. Med det du vil velge mellom blir du nok fornøyd! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har bare ett spørsmål. Er det noen nevneverdig forskjell på Abit nf7 v2.0 og Abit nf7-s2??? Lurer på hvilket jeg bør kjøpe.

Det er sinnsykt stor forskjell! Kan ikke sammenlignes engang! S2 har ingen mulighet til å justere vcore og multiplier! Dritt kort! Kjøp NFII S. V2.0!

 

 

Når det gjelder valg av hovedkort, faller ikke NFII S v2.0 i smak, kan jeg anbefale det mest klokkbare hovedkortet på markedet til Socket A, DFI LANPARY ULTRA REV.b.

Lenke til kommentar
Hmmm.... kommer jeg noen vei med MSI DELTA-ILSR kortet mitt og en 2500xp prosessor?

 

Har 1 gig med apacer ram (ikke akkurat kvalitetsram...)

Begynne å klokke med MSI kort kan du vel nesten bare glemme, takkler knapt standard hastighet, uten å bli ustabilt. Men du kan jo prøve.

 

For klokking trenger du; Kvalitets ram, kvalitets hovedkort (basert på skikkelig chipsett), og skikkelig PSU, og skal du klokke på socket A, er AMD Xp2400mobile det lureste og beste valget.

Lenke til kommentar
Klokking med msi kort er rimelig nytteløst ja.

Men med asus a7n8x er det en drøm! Dessuten er det mye sjeldnere DOA-trøbbel med asus kort enn abit kort (snakker av erfaring; 5 døda abit kort, 2 levende asus kort...)

vel, drøm og drøm. Har selv ett A7N8X Deluxe hovedkort i serveren min, kjempe kort for all del, men takkler ikke klokking særlig bra, (bare 1,85volt vcore!! Altfor lite), Abit NFII-S V2.0 takkler 2,25. dette utgjør veldig stor forskjell i overklokkning pontensiale, A7N8X deluxe er også elendig på FSB overklokking, bare 210 mhz fsb, mens NFII-S 2.0 klarer tett på 250. Mitt DFI LANPARTY klarer 255mhz fsb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...