Gå til innhold

Hvilket kamera egner seg best?


Anbefalte innlegg

Lenge har jeg ønsket meg et digitalkamera, og nå har jeg endelig funnet et jeg liker: Olympus Camedia C-460ZOOM, men jeg vet nesten ingenting om kameraet, og jeg vet ikke noe om andres meninger angående dette kameraet.

Jeg er helt nybegynner, men jeg elsker å ta bilder, og tror derfor at et kamera med slike egenskaper passer godt.

 

Er det noen som har noe erfaring, eller vet noe som helst om dette kameraet? Deres meninger kan muligens påvirke mitt valg, så jeg håper at noen vet noe om Olympus Camedia C-460ZOOM! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, den siden hjalp faktisk en del! :thumbup:

Men, jeg står fremdeles mellom to kameraer: Olympus Camedia C-460ZOOM og Nikon Coolpix 3700. Har noen noen som helst formening om hvilket som er det "beste"? Nikon har vunnet tv2 test, men det kan den umulig ha vunnet på utseende. Dessuten har den noen minus jeg har funnet på andre sider, which confuses me!

Lenke til kommentar
Lenge har jeg ønsket meg et digitalkamera, og nå har jeg endelig funnet et jeg liker: Olympus Camedia C-460ZOOM, men jeg vet nesten ingenting om kameraet, og jeg vet ikke noe om andres meninger angående dette kameraet.

Syns du burde vurdere å velge på litt andre kriterier enn kun utseende. Det er mange gode kamera der ute som både ser bra ut og tar bra bilder. Produktguiden samt testene er et godt utgangspunkt for å gjøre seg kjent med hva som finnes på markedet.

 

Lykke til med letingen.

Lenke til kommentar

Siden du hevder å elske å ta bilder, ville jeg iallfall sett litt mer på utvalget til Olympus, når du først har sett det ut et derfra. C-460 er jo et kompaktkamera, og det finnes andre i familien som er betydelig mer morsomme. La meg (som vanlig her) anbefale en titt på C-700-serien. Det har meget kraftig zoom, hele 10x optisk, med unntak av C-725 som har 8x. De har også svært god makro, noen modeller helt ned til 3 cm. Er man glad i å ta bilder får du dermed et svært anvendelg kamera for en rekke formål. På tur i naturen kan du fange inn dyr og fugler som du ikke akkurat kommer særlig nær med vanlig 3x zoom.

Sidne det har kommet en del nye modeller i 700-serien, er fjorårets modeller svært prisgunstige nå. C-725 koster kun litt over 2000, og det er svinbillig, funksjonaliteten tatt i betraktning. Selv har jeg C-750, som nå ligger på rundt 4000. Det er 4 megapixel, mens lillebror C-740 med 3 megapixel ligger på en tusenlapp mindre. Les tester her på Akam. Anbefales iallfall varmt. Jeg begynte med en C-960, som er en tidlig variant av C-460'n du så på (dog kun 1.3 megapixel), og jeg savnet raskt en skikkelig zoom...

Lenke til kommentar

Er enig med Covcon - Hvorfor dog vælge kamera efter udseende?? Desuden synes jeg ikke Nikon coolpix 3700 er grimt, men det er jo en smagssag. Uanset er det et godt kamera, der har 15 'scene modes', hvis du ikke gider rode rundt med manuelle indstillinger. Derudover er det bygget i metal og er væsentlig mindre end Olympus C-460...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...