Gå til innhold

SE k700i overførings problemer?


sa|o

Anbefalte innlegg

hei

 

har datakabel (USB DCU-11) mellom tlf og pc, installert alt av driver osv, funker bra bortsett fra at det går så inn i HE**** tregt!! bruker 30/40sec+++ på et bilde fra tlf til pc. her om dagen skulle jeg fyre inn en mp3 på telefonen... måtte bare avbryte sekvensen da jeg ikke hadde mere tid/ tålmodighet igjenn, vi snakker her om 15-30 min (på en mp3 fil som tok 3.5mb) #%(#%(#%

 

hva kan være problemet? noe jeg kan gjøre? kan det være noe med firmwaren? (skal å oppgradere telefonen på mandag eller tirsdag)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datakabelen kan være skadet slik at OSet kjører masse retry for å klemme dataene gjennom. Se om du finner skader på kabelen, f.eks. at den har vært bøyd i for skarp vinkel eller for liten radius. Alternativt se om overføringshastigheten blir bedre om den ligger rett ut og flatt, uten noe metall i nærheten.

 

Om OSet støtter det kan du se etter i loggen om den melder om påfallende mange retries.

Lenke til kommentar
<Om OSet støtter det kan du se etter i loggen om den melder om påfallende mange retries.>

 

hvordan sjekker jeg dette?

Du nevner ikke hvilket OS du har, men er det Linux bør du sjekke systemloggen under /var/adm hvor du igrunnen finner mange logger. Det er alltid en god ide å sjekke disse loggene innimellom.

 

Dersom du kjører Windows vet jeg sannelig ikke hvor du finner loggene, om de i det hele tatt legges ut tilgjengelig. Mulig du kan sjekke på

Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer

Lenke til kommentar

Jeg har 2 datakabler :)

 

DCU-11 og den dss-25 deskstand med innebygget kabel.

Begge de går inne i hel..... tregt ved overføring.

 

Bruker jeg bluetooth derimot fungerer det veldig bra.

 

Flere som har samme erfaring?

 

Dessuten så virker det som om synkronisering er ustabilt med kabel også.

 

Og ja, jeg har prøvd på fler PC'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...