Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en del tråder som går ut på det samme her, nemlig webhosting. For å slippe å lage 30 tråder der alle svarer det samme hver gang, kan man kanskje i denne tråden få laget en liten oversikt de mest brukte webhostingfirmaene, og hva de tilbyr..

 

Merk at det er bare et listet opp webhotellpakker, dvs domene pluss lagringsplass. Om du ønsker andre tjenester, besøk hjemmesiden til de opplistede firmaene.

 

 

 

» Servetheworld

 

Vi er en av norges største tilbydere av webhotell, og forplikter oss selv til å gjøre deg fornøyd. Våre erfaringer er at kundene er spesielt opptatt av pris, kapasitet, oppetid og support. Dette er våre viktigste satsningsområder.
Vi har tre alternativer som du kan velge mellom. Det eneste som skiller produktpakkene er mengde diskplass og båndbredde. Alternativ nr 1 er romslig og dekker behovet til 99 % av kundene våre.

Produktpakker:


  •  
  • Diskplass: 500MB (1) / 1000MB (2) / 1500MB (3)
     
  • Dataoverføring: 5GB (1) / 10GB (2) / 15GB (3)
     
  • PHP4, ASP, MySQL, MSSQL, FrontPage
     
  • Pris: 79,- (1) / 99,- (2) / 149,- (3) (prisene er oppgitt per måned)
     

Merk: Det kan lønne seg å bestille STW-tilbud via QXL.no..

 

Personlige erfaringer:

» mac1334

Har selv domene fra servetheworld. Er fornøyd jeg. Eneste jeg kan klage på er kanskje farten, og begrensa båndbredde /mnd

 

» TimmyTheRapboy

Servetheworld vil jeg absolutt anbefale ja. Har to domener der og har aldri opplevd problem av noe slag. Kun litt nedetid, men det er sånt som skjer. Og når det er snakk om nedetid så har servetheworld minimalt av det.

 

» gather

jeg kan anbefale www.servetheworld.no

 

» Marvil

I tillegg har de heftig oppetid og andre koselige ting..

 

» Mira

Er så langt kjempefornøyd med servicen jeg har fått.

 

» Lavtrekk

En og halv måneds venting på svar (sendte inn flere detalierte mailer) er uholdbart, spesielt når det er snakk om en kritisk feil som totalt forhindrer administrering av siden!

 

» GeeZuZz (utdrag)

treg support, ustabil sql-server, tregt CP,

 

» jallakim

Har aldri hatt problemer med support, og kontrollpanelet er oversiktlig og greit

 

» jorgis

Jeg anbefaler ServeTheWorld.

 

» Stish

F.eks ServeTheWorld er dyre men kunderservice og oppetiden er utrolig bra der.

 

» Klette

Har aldri hatt problemer med STW - kjapp respons på mail, den ene gangen jeg lurte på noe....

 

» dan1el

Jeg har ikke hatt annet enn problemer med ServeTheWorld, så jeg kan ikke akuratt anbefale dem.

 

Referanse: Servetheworld.net

_____________

 

 

» Domeneshop

 

Domeneshop.no har mer enn 7 års erfaring med registrering og vedlikehold av domenenavn, i tillegg til andre ISP-tjenester som f.eks. email, webhotell og colocation. Vi er i øyeblikket registrar for over 30.000 domenenavn på vegne av mer enn 15.000 kunder, både privatpersoner, firmaer, organisasjoner og offentlige etater. Vi er dermed Norges største registrar, dersom vi ser bort ifra Verisign og ActiveISP, hvis norske virksomheter er underavdelinger av multinasjonale selskaper.
Med plassleie på en av våre robuste Unix-servere er du sikret god og stabil tilgjengelighet på Internett. Våre servere ligger i Oslo sentrum med egne gigabit fiberlinjer direkte til NIX, som er knutepunktet for alle de største Internett-operatørene i Norge.

Produktpakker:


  •  
  • Diskplass: 25MB (1) / 50MB (2) / 100MB (3) / 250MB (4) / 500MB (5)
     
  • Dataoverføring: Fritt
     
  • PHP4: 2, 3, 4, 5
     
  • MySQL: 3, 4, 5
     
  • FrontPage: 2, 3, 4, 5
     
  • Pris: 39,- (1) / 59,- (2) / 89,- (3) / 129,- (4) / 189,- (5) (prisene er oppgitt per måned)
     

 

Personlige erfaringer:

» Marvil

Litt dyrt, men funker fett.

 

» PT

E-posttjeneren funker fett. Squirrelmail kan gå å legge seg.

 

Referanse: Domeneshop.no

_____________

 

 

» web10

 

Web10.nu leverer kvalitetshosting til priser hvor alle kan være med, og det helt uten å gå på kompromiss med kvaliteten. Web10 får ca. 1500 nye kunder hver måned.

 

Produktpakker:


  •  
  • Diskplass: 200MB (UNIX) / 200MB (Windows)
     
  • Dataoverføring: Fritt
     
  • PHP5: UNIX
     
  • MySQL: UNIX, Windows
     
  • FrontPage: Windows
     
  • Pris: 9,- (prisene er oppgitt per måned, domene og opprettelse kommer i tillegg)
     

 

Personlige erfaringer:

» Skomaker

Jeg har ingen problemer med de..Raske er de og.

 

» huf

Har domene fra web10.dk. Er meget fornøyd.

 

» Denethor

Vil sjølve anbefale web10.nu da det er svært kjappt

 

Referanse: web10.nu

_____________

 

 

» get-one

 

Vi er stolte av å kunne lansere et av nordens rimeligste webhotell. Prisene våre starter fra  kun 9,- per mnd.

 

Alle våre webhotell inneholder samme innholdsrike kontroll panel, samt ubegrenset epost, mysql, og ftp kontoer.

 

Produktpakker:


  •  
  • Diskplass: 200MB (Small) / 500MB (Standard) / 1000MB (Large) / 1500MB (Queen) / 2000MB (King)
     
  • Dataoverføring: 5GB (Small) / 8GB (Standard) / 12GB (Large) / 15GB (Queen) / 18GB (King)
     
  • PHP4, MySQL, FrontPage, Perl, C++, CGI
     
  • Pris: 9,- (Small) / 19,- (Standard) / 29,- ( Large) / 49,- (Queen) / 69,- (King) (prisene er oppgitt per måned, eks mva, domene kommer i tillegg)
     

 

Personlige erfaringer:

» gozzer

Serveren(e) er nede omtrendt annenhver dag, gjerne flere timer i strekk. Dette fororsakes hovedsaklig av DDoS-angrep, og omfatter web, databaser og mail (med andre ord, alle fasaliteter). Dette er temmelig frustrerende, særlig da Get-Ones kundebehandling har tapt seg enormt de siste månedene.

 

» Equerm

Jeg har www.get-one.net funker kjempebra, har cpanel og støtte for phpBB.

 

Referanse: get-one.net

_____________

 

 

» EasyISP

 

Vi leverer alt innen webhotell, epost og shell-tjenester. Våre servere står trygt plassert på høyhastighets internett-tilknytninger på flere ulike steder i landet for å sikre en maksimal oppetid og tilgjengelighet for deg og dine kunder.
Vår oversiktlige og strømlinjeformede forretningsdrift sikrer deg som kunde noen av de laveste prisene i landet på webhotell - samtidig som sikkerhet, tilgjengelighet og kapasitet er satt i høysete. Vi har også en godt utarbeidet support-tjeneste som vil hjelpe deg dersom du står fast på en rask og grei måte. Serverparken vår består utelukkende av maskiner som kjører operativsystemet FreeBSD (Unix). Dette er ett av de sikreste og mest driftssikre systemene som er tilgjengelige og blir brukt av de aller fleste store og små hosting-leverandører idag.

Produktpakker:


  •  
  • Diskplass: 250MB (Privat) / 25MB (Liten) / 50MB (Normal) / 150MB (Stor) / 350MB (Proff)
     
  • Dataoverføring: 2GB (Privat) / 1GB (Liten) / 2GB (Normal) / 3GB (Stor) / 5GB (Proff)
     
  • PHP4: Alle
     
  • MySQL: Privat, Proff (Ekstrautstyr på de resterende, bortsett fra ”Liten”)
     
  • Shelltilgang: Proff (Ekstrautstyr på de resterende, bortsett fra ”Liten”)
     
  • Pris: 66,- (Privat) / 69,- (Liten) / 89,- (Normal) / 179,- (Stor) / 350,- (Proff) (prisene er oppgitt per måned, etablering kan komme i tillegg på noen av pakkene)
     

 

Personlige erfaringer:

» Marvil

Svært fornøyd. Har kontoen ”Liten”, da den følger med Shell-kontoen min. Responstiden på den kan være litt ujevn, da jeg tror Shell-serveren står i USA. Webhotellserverene står i Norge, tror jeg. MEGET bra support (mail/IRC). Kan anbefales.

 

» GeeZuZz

Jeg ble flyttet hit, da de tok over alle kunder fra ISPnordic.no (som forøvrig kan anbefales, selv om de ikke driver webhotell lenger). Har bare vært her noen uker, og ting fungerer egentlig prikkfritt. Svært rask server (genereringstid på php+mysql er svært lav), meget bra support (IRC) og serveren er lokalisert i Norge. Kontrollpanelet er egenutviklet, noe som fører til litt redusert funksjonalitet, men det gir samtidig en trygghet med tanke på hacking og gir følelsen av at det drives seriøst, ikke bare "kjøpt en server og slengt inn cpanel" som svært mange webhoster gjør. Anbefales.

 

Referanse: EasyISP.no

_____________

 

 

Takk til;

» GeeZuZz - for ekstra oversikt

_____________

 

 

 

Dette er selvsagt ikke alle som finnes på markedet, om noen savner noen, post et innlegg, enten med oppfordring eller satt opp på samme måte som ovenfor med nyttig informasjon..

 

Det tas forbehold om skrivefeil, feilquotes og annet dill dall..

 

:)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å få med mer enn bare om serveren har mySQL eller ikke? Det er stor forskjell fra enkelte leverandører som kun gir brukeren en database, og andre som gir ubegrenset antall. Antall subdomener og antall mailkontoer kan også være intressant. At enkelte webhoster krever ekstra for å få en ekstra mySQL-database kan også få være med.

 

@Ingar: Har det noe å si om serveren står innafor EU ? EU har vel ingen "ûberheftige" linjer som ikke-medlemsland har tilgang på ?

 

Tror Ingar mener Europa når han sier EU, jeg. Om serverne er i USA eller europa/norge har faktisk veldig mye å si. Et halvt sekund ekstra i responstid er noe som er voldsomt irriterende, spesielt siden det ofte går ut over hver eneste databasetilkobling. At amerikanske servere er mer rammet av dDoS enn norske bør også tas med et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Får jeg legge inn en erfaring av domeneshop?

 

Vi kan jo begynne med at serverene ligger i norge, som i utgangspunktet er veldig flott. Responstiden er til tider dårligere enn fra servere i USA. Midt på dagen har serveren ofte load på opp til 20, noe som for min del er uakseptabelt. Jeg har da tilgang til "petronas" serveren demmes, og det er her dette kommer fra.

Domeneshop overbelaster sine webservere, det er helt klart.

 

Men, vi har jo alltids noen lyse sider.

Domeneshop kan det domene tilsier; domener.

Her er det helt klart noe av det beste jeg har vært borti når det gjelder administrering, oppretting, og brukervalg.

 

Nå er ikke jeg så godt kjent med support fra andre steder.

Men, i mine øyne er supporten veldig rask, får jeg ikke svar på e-post samme dag som jeg sender den, så ligger den nesten garantert i innboksen når jeg våkner dagen etter.

 

Er ihvertfall fornøyd med alt som ikke henger sammen med webhotell. :)

Selv om det kanskje er litt upassende i akkurat denne tråden :p

Lenke til kommentar

Dette kan bli en nyttig tråd for de som er på utkikk etter webhotell.

 

Legger til litt flere erfaringer som kan brukes hvis du utvider første innlegget med flere leverandører:

 

Nordkapp.net: Bra support, lite nedetid og alt fungerte bra. Prisen en tanke høy, og kontrollpanelet er dårlig. Det meste må du sende e-post og be dem ordne, noe som er svært irriterende når du trenger å fikse det "nå".

 

Numberonehost.no: Server i USA = treg respons. Ble hacket noe som førte til at alle index-filen til alle domener ble byttet ut. Brukte en hel dag på å ordne opp i dette og skyldte på folkene i datasenteret de leide plass i noe som understreker at de bare leier litt plass som de leier videre, uten å ha så mye kontroll selv.

 

Servetheworld.no: Som sitert av Marvil i førsteinnlegget. Kan legge til at svarene på support-forespørslene var svært korte og besvarte gjerne ikke alt.

 

Webcode.no: Alt fungerte bra en stund. Svært rask til å svare på e-post. Men så plutselig forsvant fyren plutselig, og sluttet å svare på e-post. Jeg byttet webhost og har siden ikke hørt noe fra han. Betalte aldri noe for webhotellet heller. Mystisk...

 

EasyISP.no: Jeg ble flyttet hit, da de tok over alle kunder fra ISPnordic.no (som forøvrig kan anbefales, selv om de ikke driver webhotell lenger). Har bare vært her noen uker, og ting fungerer egentlig prikkfritt. Svært rask server (genereringstid på php+mysql er svært lav), meget bra support (IRC) og serveren er lokalisert i Norge. Kontrollpanelet er egenutviklet, noe som fører til litt redusert funksjonalitet :(, men det gir samtidig en trygghet med tanke på hacking og gir følelsen av at det drives seriøst, ikke bare "kjøpt en server og slengt inn cpanel" som svært mange webhoster gjør. Anbefales :)

 

Edit: Et år etter, kan jeg bekrefte at EasyISP er fantastisk bra! Desidert beste webhosten jeg har vært hos (har vært hos rundt 10).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Get-one er det største humbugget jeg har sett!

Etter å ha mast i 2 mnd uten å få hverken domene eller webhotell bytta jeg til Hostean.net. De brukte dessverre Get-one som regististrar slik at saken dro ut i enda en mnd med daglig supportkontakt. Så virka alt fint fra ca 1/9. Men i dag kom det jaggu regning fra Get-one på både domene og hotell!! etter 5 mnd!

Ligger nå i "mailkrig" med Get-one som mener de har retten på sin side..

 

Dette går da ikke an? Andre med liknende erfaringer

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...