Gå til innhold

Trenger hjelp til helt ny hjemmeside!


Anbefalte innlegg

Min hjemmeside nå er : www.2rjus.tk

 

Jeg er IKKE god til å lage hjemmeside og bruker Frontpage :blush:

 

Jeg så her på forumet at noen laget en hjemmeside til en, og lurte på om noen av dere kunne laget en til meg?

 

Slik system (ikke design) som denne har http://www.harald2k.tk/ og http://www.strictweb.net/ her ønsker jeg meg...

 

Altså sånn "iFRAME" system, at når man trykker på en link så kommer bare en ny side med nytt stoff i den lille ruten...

 

Header (og evt footer) kan jeg lage selv... Men hvis dere har mulighet til å lage til meg så hadde det vært flott pga jeg er ikke så pro i PS akkurat...

 

Farger som jeg synes er fine er blå, lyse grønn, besj...

 

Så hvis noen hadde hatt tid/mulighet/lyst til å lage en hjemmesidet til meg så hadde jeg blitt lykkelig!

 

Jeg kan dessvere ikke gi noen penger for det, men kan gi heder og ære på hjemmesiden og gmail invite...

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler veeeldig sterkt på at noen kommer til å lage noen hjemmeside til deg helt gratis.

 

Men hvorfor prøver du ikke å sette deg skikkelig inn i webdesign. Hvis du er skikkelig gira, burde det vell ikke ta så veldig lang tid å lære seg.

 

Sett opp en fisk, så kan hw.no folka hjelpe deg med resten.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har et design liggende da jeg skulle teste noe png-greier en gang i tiden da jeg lærte meg CSS. Er ikke all verdens, men om du vil ha det, kan du få det.

 

Eneste ulempen er at det kun er tilrettelagt for 4 hovedmenyelementer, men om det blir noe problem for deg, vet jeg ikke.

 

Har kun endret teksten i header fra slik det egentlig så ut, og la til et favicon bare for morro skyld. :p

 

Det er ikke mye, men for noe som aldri skulle brukes til noe, så kan det kanskje være noe å bygge videre på. Ikke vet jeg.

 

(Og ja, png-greiene funka dårlig, det var før jeg visste om !important-hacken :lol:)

 

Link

Lenke til kommentar
Selvopplæring er alltid best, ta deg litt tid til å lese "dummies for webdesign" eller noe lignende.

Hvis dere leser alle mine innlegg i "Webdesign tråden" så finner dere ut at jeg ikke har lært meg dette og kommer aldri til å lære meg dette.

 

Ja, har prøvd, men skjønner ikke en dritt.

Ja har fått linker og sider, men skjønner ikke en dritt... så det er derfor jeg spør her... om noen kan lage til meg :cry:

 

Hadde jeg visst hvordan man bruker XHTML og CSS2, så hadde jeg laget en god hjemmeside... Men som sagt... kan det ikke :cry:

Lenke til kommentar
Jeg har et design liggende da jeg skulle teste noe png-greier en gang i tiden da jeg lærte meg CSS. Er ikke all verdens, men om du vil ha det, kan du få det.

 

Eneste ulempen er at det kun er tilrettelagt for 4 hovedmenyelementer, men om det blir noe problem for deg, vet jeg ikke.

 

Har kun endret teksten i header fra slik det egentlig så ut, og la til et favicon bare for morro skyld. :p

 

Det er ikke mye, men for noe som aldri skulle brukes til noe, så kan det kanskje være noe å bygge videre på. Ikke vet jeg.

 

(Og ja, png-greiene funka dårlig, det var før jeg visste om !important-hacken :lol:)

 

Link

1000 takk!!!!!

WOW, nice :w00t:

 

Sykt fet!!!! TAKK TAKK TAKK!!!!

 

4 meny knapper ja... men jeg har egen link til moped osv, men sånt kan jeg vel legge inn på profil? :thumbup:

Lenke til kommentar
Min hjemmeside nå er : www.2rjus.tk

http://demoted.org/v3/

 

Finn en likhet?

Du kan godt lese hele tråden før du svarer. ;)

 

Til trådstarter: Du lærer best ved å prøve selv. Det forslaget du kom med var stort sett kopiert fra andre forumbrukeres sider, og det er fyfy her. Finn frem blyant og et stort ark og tegn opp siden din litt røft. Hva du vil ha i header, hvordan selve oppsettet skal være og så videre. Deretter kan du heller få litt hjelp av oss til å sette det ut i liv.

Lenke til kommentar
Så hvis dere vil hjelpe meg med den så:
http://home.no.net/fuzzy2/

Blog: http://fuzzy.weblogg.no

Går det ann å få den webbloggen på hjemmesiden?

Den bloggen er bare et program eller noe du har installert, ikke sant?

Det er ikke noe du har laget selv?

 

Dermed er det vanskelig for andre brukere å si hvor vidt det er mulig å bruke den bloggen med det designet du fikk.

Du kan jo se om du greier å finne det ut selv, se om du greier å sette sammen bloggen og fisken.

Det kommer sikkert til å oppstå problemer, da kan du jo spørre om hjelp.

Men gjør meg en tjeneste; gjør litt mer forarbeid neste gang du spør.

Fortell oss litt mer om bloggen, hva er dette for noe osv.

Det er så dumt når du overlater den jobben til dem som skal svare på spørsmålet, det viser bare at man ikke er interessert i å lære, og det får meg til å miste lysten å hjelpe(/lære bort).

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Bloggen er fra www.weblogg.no - gratis

Hvis dere hadde sett litt på det, om det går så hadde det vært fint :)

 

ok.. nå trenger jeg litt hjelp til siden... kode...:

 

<div id="main">

 <div id="maincontent">
 
   <div id="left">
  <h2>: Me, myself and my</h2>
  <p>I am 15 years old and live in Norway. My hobbies are aquarium, computer and ping-pong.</p>
     <p></p>
  
  <h2>: Aquarium</h2>
  <p>I started with aquarium when i was 12 years old and have been doing it since then, when I first started I got immediatly interseted. I had 1 aquaruim with 18 fishes, now i`ve got 5 aquariums and I am still very interested</p>
</div>

<div id="right">
  <h2>: News</h2>
  <h3>New homepage</h3>
  <p>From frontpage to Dreamwaver and pro photoshop!</p>
  <h3>New domain</h3>
  <p>New domain from www.fuzzy2.tk to www.fuzzy.moo.no and www.2rjus.tk</p>   
</div>
 
 </div>

</div>

<div id="footer"></div>

</body>
</html>

Slik ser den ut... men jeg vil ha enda en rad med <h2>: Moped </h2> og <h2>: Ping-pong</h2>

 

Hvordan får jeg det til?

(Ja, n00b)

 

EDIT; Fikk det til

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...