Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Access point som repeater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja det ville vært veldig fint... :p

Har en DLink DWL900AP+ som jeg bruker som aksesspunkt...

En tid brukte jeg denne som repeater for en DWL614+ router.

Det funket ikke akkurat bra..kan ikke anbefale dette..

Halparten av båndbredden går med til "repeat" og sliter man allerede (som meg) med dårlig forbindelse i huset.. så blir det definitivt ikke bedre med en repeater.

Det var min erfaring...

 

Edit:

Forbindelsen fra klient-PC til repeater blir jo selvagt mye bedre enn til router/aksesspunkt, men sålenge trafikken fra klient-PC->repeater->router/aksesspunkt ikke blir bedre enn direkte fra klient-PC->router/aksesspunkt..snarere verre.. ja det er repeat-funksjonalitet lite verdt.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har en trådløs TopCom Router Skyr@cer WBR 654 og et Belkin accesspunkt(AP) av typen Belkin FD6130y.

Etter å ha sjekket med nettet virker det som om noen D-link sine AP har direkte støtte for repeater mode... der man plugger inn MAC adressen til f.eks. en trådløs router og vips har man en repeater... frykter for at Belkin AP ikke støtter dette. :cry:

I så fall må den konfigureres for hånd....noen ideer?

 

Ghraib

Lenke til kommentar

Det er trådløs repeating du ønsker ikke sant? Så svaret vil etter det jeg kan se i ditt tilfelle være nei. Det finnes proprietære løsninger, som du allerede har funnet ut, som er avhengig av at du holder deg til et merke. Det finnes også en standard som heter WDS, som fungerer på tvers av merker. Søk på WDS på din favorittwebshop eller Produktguiden, så ser du hvilke produkter som støtter WDS. Barbara har i sine tester skrytt av ASUS sine produkter som støtter WDS for å være enkle å konfigurere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...