Gå til innhold

Amd64 3800 + boxed vifte = tragisk


Ernie79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ca. samme temperatur med en 3500+. 52-53 C idle, og 59-60 C load.

Jeg har satt på kjøleren riktig. Sitter godt fast, og har brukt AS5 som kjølepasta.

Det rare er at hvis jeg restarter har jeg plutselig noen og tredve grader.

Har skrevet brev til Abit (har AV8), og de sier det er BIOS feil.

Hvis jeg holder på kjøleren er det ikke varmt i det hele tatt. Tror at rett temp er rundt 35 grader. Håper Abit kommer med oppdateringen snart.

Lenke til kommentar

Kjente på kjøleren nå. Den finnes ikke varm. Har en 120mm vifte som blåser ut luft bak, så det bør være grei luftgjennomstrømning. Lufta som kommer ut bak er ikke varm heller.

 

Bios viser samme som corecenter eller hva det heter det programet til MSI.

 

Nesten bare abta at det er en BIOS feil da eller?

Lenke til kommentar
Kjente på kjøleren nå. Den finnes ikke varm. Har en 120mm vifte som blåser ut luft bak, så det bør være grei luftgjennomstrømning. Lufta som kommer ut bak er ikke varm heller.

 

Bios viser samme som corecenter eller hva det heter det programet til MSI.

 

Nesten bare abta at det er en BIOS feil da eller?

Uff, du sier den finnes ikke varm! Det betyr at det er dårlig kontakt mellom ribbe og cpu. Ribben skal kjennes varm, det betyr at det er god varmeoverføring. Prøv å montere den med litt Arctic silver 5 kjølepasta, så burde det hjelpe.

Vifter er alltid kjekt. :thumbup:

Lykke til

Lenke til kommentar
Kjente på kjøleren nå. Den finnes ikke varm. Har en 120mm vifte som blåser ut luft bak, så det bør være grei luftgjennomstrømning. Lufta som kommer ut bak er ikke varm heller.

 

Bios viser samme som corecenter eller hva det heter det programet til MSI.

 

Nesten bare abta at det er en BIOS feil da eller?

Uff, du sier den finnes ikke varm! Det betyr at det er dårlig kontakt mellom ribbe og cpu. Ribben skal kjennes varm, det betyr at det er god varmeoverføring. Prøv å montere den med litt Arctic silver 5 kjølepasta, så burde det hjelpe.

Vifter er alltid kjekt. :thumbup:

Lykke til

Nei, det er slett ikke sikkert det er dårlig kontakt i det hele tatt. Jeg gjetter på feil temperaturavlesning, noe mange hovedkort til AMD64 har, spesielt MSI K8N Neo Platinum, og da regner jeg med at dette gjelder for Socket 939-serien også. Prøv aller først en BIOS-oppdatering, så kanskje det hjelper.

 

Etter det kan du sjekke om kjøleren sitter riktig på.

Lenke til kommentar

Har som sagt en AMD 64 3500+ s939. Sitter på et Abit AV8 hk.

Temperaturen forandrer seg hver gang jeg restarter.

Eneste temp som er stabil er system tempen som er ca. 26-28 grader.

Cpu er ca. 53 idle, og etter restart er den ca. 35.

PWM er ca 60, og etter restart er den også ca. 35.

Abit sier at det er en feil i BIOS, og forsøker å rette på det.

Men hvilken temp er rett? Noen og 50 eller 30?

Har faktisk brukt 3 forskjellige kjølere, Boxed, Thermaltake Silent Venus K8 og Arctic Cooling Silencer 64 TC. Det pussige er at tempen er helt lik med alle kjølerene, både før og etter restart.....

Tror tempen er lav, fordi at AC kjøleren er en temp.styrt sak. Har en føler i selve ribben. Den kan gå helt opp i 2800rpm, men går aldri høyere enn ca. 1500rpm. (Har ikke slått på FanEQ - viftestyring) Håper det er bevis på at tempen er lav.

Har også holdt på ribben som sitter på hk (pwm?) og cpu kjøleren. Kjenner litt varme, men kan ikke være så mye som 60 grader.

 

Kommentarer til min uforholdsmessig lange reply?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...