Gå til innhold

MSI K8N NEO2 problemer&erfaringer


GRendal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke møtt noen problemer ennå med kortet, og er meget fornøyd. Flashet bios og oppdaterte chipset uten problemer. Jeg har Corsair TWINX1024XL. Hadde problemer med -windows- i starten før jeg formatterte, men det var bare et testrun for å se om ting fungerte, etter det har alt gått knirkefritt.

 

edit: Minnebrikkene skal stå sammen for å få dual channel-fordelen så vidt jeg forsto.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
Jeg har ikke møtt noen problemer ennå med kortet, og er meget fornøyd. Flashet bios og oppdaterte chipset uten problemer. Jeg har Corsair TWINX1024XL. Hadde problemer med -windows- i starten før jeg formatterte, men det var bare et testrun for å se om ting fungerte, etter det har alt gått knirkefritt.

 

edit: Minnebrikkene skal stå sammen for å få dual channel-fordelen så vidt jeg forsto.

mener du at de ikke skal stå med like farger?

Lenke til kommentar
http://www.pcper.com/article.php?aid=57&type=expert&pid=3

 

se her er layouten av boardet.

 

se hva som står.

 

trenger litt hjelp her nemmelig

Jeg kjører mine 2 Corsair 3200XL PRO brikker vedsiden av hverandre i slot 1 & 2.

Sliter max med spilling på dette kortet, vurderer flashing av HK bios til versjon 1.20 for å se om det hjelper.

 

Hva skjedde når du flashet ?

 

Og kan man bruke "windows" alternativet når man flasher ?

 

Mvh.

Digitize

Lenke til kommentar
"2. masse ERROR meldinger etter at jeg faila 1.2 flash..

ikke helt fornøyd enda nei"

 

At du ikke er helt fornøyd kommer vel av at du har flasha med en bios som ikke hører til hovedkortet ditt.. Nyeste bios til neo2 (sokkel 939) er v. 1.1

Hei,

 

Når jeg kjører Live Update 3, så får jeg fram at min bios er versjon 1.1 og nyeste bios som ligger hos MSI er versjon 1.2.

Med andre ord .... live update flasher fra 1.1 til 1.2 ......

 

Noen som forresten vet om det er sikkert å flashe den i windows-mode ?

Floppy'n min er vræka ser det ut til, får ikke laget boot diskett ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=297606 )

Lenke til kommentar

:cry::cry::cry::cry:

 

HJELP HJELP HJELP

 

Kjørte nettopp en bios update i Windows XP (MSI LIVE UPDATE 3).

Da floppy'n min er ødelagt, får jeg ikke laget en diskett på pc'en (skriver fra pc nummer 2, som ikke har floppy).

Tok somsagt windows flashing og nå vil ikke systemet boote ! Fikk opp i Windows at bios update var succesfull, før den rebootet (alle bakgrunnsprogrammer var det-aktivert). Så først posten om "fail-safe" nå, dette ble ikke gjort.

 

jeg begynner å gråte her nå seriøst, er så fortvilet, hva gjør jeg nå !?!?!?!?

 

Får opp feilmeldingen ved boot ;

 

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-MOF: Exiting PXE ROM

Invalid Partition Table

 

Denne meldingen kommer opp uansett hva. Det skjer INTET når jeg trykker del for å komme inn i biosen.

 

Hjelp meg, vær så snill. Hvemsom helst. :no::cry::no::cry::no:

 

 

Edit: skrivefeil så det holder, er helt skjelven nå

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Hmm... mulig du må få lånt deg en diskettstasjon så du får flashet med gammel bios, evt prøve med den nye på denne måten. Jeg har en dårlig feeling med windowsflash av bios, og vet ikke om jeg tør prøve selv.

Men prøv i hvert fall, finn en eldre bios og flash med den.

 

Og ja, prøv selvfølgelig reset først.

Endret av Pop
Lenke til kommentar
Hva skjedde når du resatte da?

Ok, back.

 

Resatte CMOS jumper'ne og kom gud hjelpe meg inn i bios igjen !

 

Hvilken versjon av Bios dette er (1.1 eller 1.2), vet jeg ikke. Alt var nullet ut så jeg stilte på klokka og tok save + exit.

Den vil ikke loade Windows XP, gir eksakt samme melding ;

 

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-MOF: Exiting PXE ROM

Invalid Partition Table

 

:cry:

 

Hva gjør jeg nå ?

 

EDIT : Dette står i Bios sin hovedside ;

 

"Bios version W7025MMS V1.2 082604 20:53:48". Tyder på at biosen ble flashet til versjon 1.2, men noe er fryktelig galt da ikke OS loader og jeg får overnevnte feilmelding.

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Ok, den begynner ikke å loade windows? Den stopper vel etter POST da? Viser den cpu, disker, ram = "samlebildet" etter bios?

Om du kommer inn i bios nå, prøv Fail-Safe options.

 

Virker jo som om du kan ha fått feil bios da...

Ville prøvd med en flash igjen, fra diskett denne gang.

 

Versjon på bios skal være det første som kommer til syne på skjermen.

Funker det ikke med siste versjon, prøver du med nest siste.

 

Lykke til. Jeg må lalle.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...