Gå til innhold

Kjøler til S 754! Swiftech eller Termalright?Help!


nadezico

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å bygge meg en ny maskin, og vurderer å kjøpe meg en kraftig kjøler til CPU'en! Og nå har jeg funnet meg 2 stykk som er veldig godt omtalt.

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX6400V

 

eller denne:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK948U

 

Hvilken av disse 2 vil dere valgt hvis dere hadde vært i min situasjon?

 

Hvis vi skal si det sånn, så har jeg tenkt å kjøpe meg en 80 - 120 mm adapter, slik at jeg kan benytte meg av en 120 mm papst vifte som blåser ned på kjøleren istedetfor en 80 mm. Vet ikke om viften skal blåse ned på begge 2 da men men.. Jeg har fikset det problemet med at det blit for mye vekt med å "henge" opp kjøleren, eller ha noen støtte strenger til den. Det er ihvertfall mitt problem det med vekta, men om dette er lurt har jeg ingen blanke anelse på, jeg tenker bare på maksimal kjøling. Og jeg skal ha hull i døra med filter foran slik at den får masse masse kald luft uten ifra =)

 

Men om den kommer til å ryke pga vekt tviler jeg p åmed min geniale løsning hehehe :p

 

Men si meg nå deres forslag om hvilkene av kjølerne jeg skal benytte, jeg bestiller om ikke så lenge! takkar for alle svar!

 

MVH

 

nadezico

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp ihvertfall ikke Swiftech.

Har prøvd den med 120mm adapter på 754 3000+

(hos en kamerat)

 

med min erfaring ser jeg ikke annet enn negativt med de kjølerne.

 

 

Selv gikk jeg nylig for en zalman, som skal på mitt 754 oppsett. (hvis bare hk kunne ankommet)

 

 

Derfor_

Termalright

Hallo? Skriv hva som er BARE negativt da...

 

Blir så frustreret over at folk ikke klarer å skrive utfyllende poster, og bare skriver

"den er dårlig"

"den er bra"

"den suger"

"bare negativt om den"

 

Slike ting hjelper veldig lite, og jeg mener jo at dette er ett forum som er til for at folk skal få netopp det... HJELP!

Lenke til kommentar

Hmm.. Lurer fælt på dette jeg også. Ingen som har noen gode grunner for å velge en av dem?

Genesis: Swiftech kjøleren _er_ fetere enn zalman kjøleren. Det vet du også. Ikke prøv å villede folk.

Gran3: Så gi oss en F**ns grunn da(?)! Thermalright'en er alu, men større. Swiftech er kobber(bedre varmeledeevne), men er mindre og billigere.

 

Ingen som har noen verdifulle erfaringer her??

Lenke til kommentar
Thermalright'en er bare kobber, mens Swiftech'en har kobberkjerne og alupinner.

 

Så, ikke villed folk du heller ;)

Oisann... :blush:

Problemet er at trådstarter ikke opp ga betegnelsene på ribbene, men kun lenker. Da jeg skrev innlegget mitt var microplex nede. Det var sent, jeg var full, og la ikke merke til betegnelsene i lenkene.

Jeg trodde han mente Thermalright XP-120, og den er i aluminium. Og, ja, selvfølgelig er pinnene på swiftechen i aluminium. Det kan vel enhver idiot se. :innocent:

 

Thermalright UTEN tvil!

Nå provoserer du bare for å provosere... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...