Gå til innhold

Problemer med aktivering (bytting av maskinvare)


RolfOve

Anbefalte innlegg

Jeg har student-oppgraderingslisens til Windows XP. Jeg har nettopp byttet en del hardware i maskinen min, og etter reinstallasjon og aktivering får jeg beskjed om at jeg har overskredet antall nøker/lisenser. Jeg har hørt at ved bytte av maskinvare kan Microsoft forstå dette som en ny maskin, men som sagt dette er samme maskin. Hva gjør jeg da?

 

Jeg husker ikke om jeg oppgraderte fra Windows 95 eller Windows 98, men har begge CD'ene (med gyldig lisens) liggende her. Må jeg spesifisere hva jeg oppgraderer fra, eller bryr ikke aktiveringen seg om dette? Det vil si, har Microsoft lagret hva jeg har oppgradert fra i sin aktiveringsdatabase?

 

Synes dette var en kjedelig sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er automagisk aktivering over telefon, så du kan ringe nuh med en gang. Sitt foran pcen når du ringer, ellers må du springe litt fram og tilbake.

 

Den innspilte stemmen på automagitelefonen er forresten usannsynlig morsom, jeg måtte ringe tre ganger før jeg klarte å fullføre aktiveringen, lo meg skakk og mistet fullstendig tråden ved de to først forsøkene.

 

Telefonnummeret er 80 05 66 15 (gratis fra fastlinje svjv). Tar vel ca 10 minutter, avhengig av hvor mye du ler av Mannen.

Lenke til kommentar

Hvis Dere gjør nedenforstående før dere setter inn ny hardware e.l så slipper dere å gå gjennom hele aktiviseringsprossessen. Eg har ihvertfall tatt ut kopi av fila slik at jeg slipper å ringe microsoft.

 

 

 

 

Hvordan slippe spørsmål om aktivering av XP etter en ny installasjon. Hvis du må reinstallere Windows XP og vil slippe å reaktivere produktet gjør du følgende:

 

 

 

 

Ta en kopi av filen C:WindowsSystem32wpa.dbl.

Installer Windows XP på nytt.

Start XP i sikkerhetsmodus.

Kopier filen tilbake der du fant den og du vil slippe å reaktivere operativsystemet.

Lenke til kommentar
Det er automagisk aktivering over telefon, så du kan ringe nuh med en gang. Sitt foran pcen når du ringer, ellers må du springe litt fram og tilbake.

 

Den innspilte stemmen på automagitelefonen er forresten usannsynlig morsom, jeg måtte ringe tre ganger før jeg klarte å fullføre aktiveringen, lo meg skakk og mistet fullstendig tråden ved de to først forsøkene.

 

Telefonnummeret er 80 05 66 15 (gratis fra fastlinje svjv). Tar vel ca 10 minutter, avhengig av hvor mye du ler av Mannen.

Hehe, den stemmen der er helt genial, men også litt nifs... Stakkars han som faktisk har en slik stemme! :blink:

Lenke til kommentar
Ta en telefon til Microsoft, så ordner det seg nok med aktiveringen tenker jeg. Du har ikke oppgradert fra  Windows 95 til XP - det går ikke an, så det er nok W98 du hadde før oppgraderingen...

Har win95, siste versjon med støtte for USB og den kan jeg bruke til

oppgradering av XP. blir godtatt uten problemer ;)

Dog står det på sidene til MS at 95 ikke går....

 

Ps. Ring til MS, har gjort det ærtton ganger......

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...