Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i kadett 89mod stasjonsvogn


JKJK

Anbefalte innlegg

Driver sånn smått å skal bygge anlegg i min Opel Kadett 1.6i 89mod stasjonsvogn. Det er en "rammel bil" som har blitt kjøpt for vrakpanten og pusset opp, og er ikke all verden interiørmessig, men litt trøkk hadde jeg nå tenkt å få i den. Da denne kjerra har noe frieksos enda, og er dårlig lydisolert, er det begrenset hvor mye detaljer man får med seg i musikken, så jeg har ikke tenkt å legge ALT for mye vekt på lydkvalitet, men er såpass opptatt av det at jeg styrer unna rockford og lightning audio.

 

Har tenkt å legge meg på noe a`la "mye for pengene" budsjettmessig.

Har allerede kjøpt følgende spiller, og bestilt opp følgende frontsett.

 

Men der stopper det foreløpig. Har begynt sånn smått å ta mål av plastdekselet bak i bagasjeluka for å lage noe nytt å feste høyttalere i. Jeg får ikke all verden til månedslønn der jeg jobber det første halvåret, så jeg må ta en ting av gangen. Er ikke sikker på om det lønner seg å satse på høyttalere i bakdørene først, eller om jeg skal montere i bagasjeluken. Det er ikke noen annen vegg mellom cupèen og bagasjerommet enn baksetet. (Skal se om jeg får tatt noen bilder etter hvert). Subber er vel det som blir kjøpt inn sist, men i mellomtiden (når jeg får kjøpt forsterker) har jeg en Cerwin Vega XL15 eller en XL18 (eller begge :dribble:) som skal stå baki til jeg får råd til noe annet.

 

Har også vurdert ett eller to eksemplarer av

denne forsterkeren, da jeg får de til en relativt hyggelig pris. Ser kanskje for meg en slik forsterker på frontsett + bakdører/bagasjerom og en på 2 10"ere elns i bagasjerommet.

 

Er på jakt etter tips på utstyr og bygningsmessig. Vil ha OK, men rasjonelle byggeløsninger, da jeg ikke gidder å bruke for mye tid og penger på å bygge i en bil som sansyneligvis ikke holder mer enn et par-3 år max likevell!

 

Bestilling av stæsj via webshop kan være veldig aktuellt, men ikke et must. Har en kompis på mekonomen som kan bestille opp ved behov

 

-John-

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsåvidt ikke bruk for spiller med egne sub-utganger, da de fleste forsterkere i dag har aktivt delefilter likevell :p. Spilleren har 2 pre-out (front og bak) som burde holde i lange baner. Det kan også hende jeg går for en EQ, men det vil vise seg etter jeg har fått montert inn en del og hørt om det er mye som mangler/er for mye av. Er spent på frontsettet... blir morro å høre åssen det spiller, både med kun spiller som forsterker i begynnelsen, og egen forsterker om en måneds tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...